خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام غفاری در گفت‌وگو با ایلنا:

اقدامات تندروها مانع جذب سرمایه‌گذاری خارجی است/همه افراطیون دگم نیستند

asdasd
کد خبر : ۳۱۷۴۱۹

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام گفت: دولتمردان وروشنگران اجتماعی باید در یک فضای دوستانه و صمیمی به این اقلیت تندرو تفهیم کنند که اقداماتشان در مغایرت با مصالح ومنافع ملی است و کشور را به آشوب می‌کشاند.

حجت‌الاسلام هادی غفاری عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تحرکات اخیر طیف تندرو و افراطی و اتفاقات صورت گرفته در اصفهان به واسطه حضور دیپلمات سابق انگلیسی در این شهر، اظهار داشت: افرادی که در قبال سفر مقامات و هیئت‌های تجاری و سیاسی غربی به ایران دست به تظاهرات و ابراز مخالفت می‌زنند باید شرایط حساس مقطع پساتحریم را درک کنند و اجازه دهند رویکرد تعامل‌گرایانه دولت به سرمنزل مقصود برسد.

وی ادامه داد: ما اگر می‌خواهیم وضعیت متلاطم اقتصادی را سامان دهیم باید رویکرد تعامل‌گرایانه دولت را پذیرا باشیم تا دولت بتواند با جذب سرمایه‌گذاری خارجی، اوضاع اقتصادی را بهبود ببخشد.

غفاری اقدامات اخیر طیف تندرو و رادیکال را خلاف مصالح و منافع ملی دانست و تصریح کرد: اقدامات افرادی که در ادبیات سیاسی ما به تندرو معروفند نه‌تنها برای وضغیت اقتصادی کشور نامطلوب است بلکه وضعیت متلاطم گروه‌های سیاسی را هم تشدید می‌کند.

عضو مجمع نیروهای خط امام در ادامه راه مقابله با اقدامات طیف تندرو را صحبت کردن و اقناع آن‌ها دانست و بیان داشت: اینکه تصور کنیم این اقلیت تندرو با دولت تخاصم دارد، صحیح نیست؛ بلکه آن‌ها بر مبنای تشخیص اشتباه خود که مغایر با منافع ملی است، اقداماتی را ترتیب می‌دهند.

وی ادامه داد: دولتمردان و روشنگران اجتماعی باید در یک فضای دوستانه و صمیمی به این اقلیت تندرو تفهیم کنند که اقدامات‌شان در مغایرت با مصالح و منافع ملی است و کشور را به آشوب می‌کشاند.

غفاری در پایان خاطرنشان کرد: نباید تصور کرد که همه افراد منتسب به طیف تندرو، متصلب و دگم هستند بلکه می‌توان با صحبت کردن، بسیاری از آن‌ها را از مسیر اشتباهی که می‌روند بازگرداند؛ چنانچه بسیاری از افرادی که در گذشته اصلاح‌طلبان را مورد هجمه و فحاشی قرار می‌دادند، امروز متوجه اشتباه خود شده‌اند و در مواردی از اصلاح‌طلبان دفاع می‌کنند.      

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز