خبرگزاری کار ایران

توسط سازمان جوانان مجمع نیروهای خط امام کرمان؛

همایش «بررسی نقاط قوت و ضعف مذاکرات هسته‌ای» برگزار شد

همایش بررسی نقاط قوت و ضعف توافق هسته‌ای با همت سازمان جوانان و دانشجویان مجمع نیروهای خط امام (ره) استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ همایش بررسی نقاط قوت و ضعف توافق هسته‌ای با همت سازمان جوانان و دانشجویان مجمع نیروهای خط امام (ره) استان کرمان و با سخنرانی دکتر حسین امیری خامکانی نمایندهٔ مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی روز جمعه سیزدهم شهریورماه جاری در محل تالار خانهٔ شهر کرمان برگزار شد.

این همایش با قرائت پیام حجت‌السلام والمسلمین سید هادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) که ‌برای این مراسم صادر شده بود آغاز شد و سپس ایراد سخن از سوی ساجد رحمانیان دبیر سازمان جوانان و دانشجویان مجمع نیروهای خط امام (ره) استان کرمان ادامه بخش این مراسم بود.

پس از آن میرزایی دبیر شورای هماهنگی جبههٔ اصلاحات کرمان سخنرانی کرد. میرزایی با دعوت از احزاب و انجمن‌ها برای فعالیت بیشتر در سال جاری از عملکرد دو سالهٔ دولت تقدیر کرد.

رییس شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان کرمان ضمن تاکید بر آثار رفع تحریم‌ها و ایجاد آرامش اقتصادی در کشور؛ ایران را کشوری تاثیر گذار در منطقه خواند و گفت این توافق باعث بازیافتن جایگاه ایران در سطح جهانی شد. میرزایی گفت: باید مشکلات را حل کنیم و زمانی می‌تواینم به حل مشکلات امیدوار باشیم که مجلسی داشته باشیم خردورز پاکدست و شجاع.

میرزایی از تمامی جناح‌ها و احزاب خواهش کرد که چنین افراد پاکدست و شجاعی پا به مجلس بگذارند و اضافه کرد: بعنوان اصلاح طلب آمادهٔ همکاری با تمامی جناح‌ها هستیم تا مشکلات حل شود.

پس از میرزایی نمایندهٔ مردم زرند و کوهبنان در مجالس ششم؛ هفتم؛ هشتم و نهم دکتر امیری کسی بود که پشت تریبون رفت. امیری با تشکر از مجمع نیروهای خط امام (ره) کرمان برای برگزاری همایش صحبت‌های خود را پیرامون برجام آغاز کرد و از خدمات رزم حسینی در رفع موانع تولید استان کرمان در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تقدیر کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان تاریخچه‌ای از فعالیت‌های هسته‌ای ایران از تنگناهایی که قطعنامه‌های شورای امنیت برای ایران بوجود آورده بود را بیان کرد.

امیری گفت: در مذاکرات سیاسی صفر یا صد نداریم. بالاخره مذاکره مستلزم دادن امتیاز است.

وی گفت توافق هسته‌ای باعث شده است که غنی سازی حق ایران شناخته شود و برای اولین بار در شورای امنیت عنوان شد که کشور ما می‌تواند حق غنی سازی داشته باشد و این یک پیروزی است و از نگاه دیگر این توافق یک توافق قابل قبول است نه خوب است نه بد و قابل قبول است. بد است چون میزان پیشرفت در این صنعت را محدود کرده است و اما خوب است چون ما هنوز می‌توانیم غنی سازی کنیم و این حق حفظ شده است و البته ما ازین توافق ابراز رضایت می‌کنیم.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در خانه ملت ادامه داد: همانگونه که رهبرمعظم انقلاب فرمودند در متن برجام هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های موشکی تعیین نشده بجز موشک‌هایی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند که از اول هم دنبال چنین چیزی نبوده‌ایم.

امیری در پایان با بیان اینکه همت و اراده‌ی ملی و همدلی لازمهٔ دفاع از اقتدار کشور و ساختن اقتصادی تخریب ناپذیر است؛ تحریم‌ها را چالشی خواند که روی اعصاب مردم راه می‌رفت و تیم مذاکره کننده را حلال این مشکل دانست.

کد خبر : ۳۰۲۶۲۵