خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین:

حقوق ماهیانه کارگران یک‌سوم زندگی آنان را پوشش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۴۵۸

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: کارگران با شرایط سخت اقتصادی زندگی می‌کنند و فقط نفس می‌کشند زیرا حقوق ماهیانه 700 هزارتومانی هر کارگر، یک‌سوم هزینه زندگی آنان را پوشش می‌دهد.

به گزارش ایلنا از قزوین، عیدعلی کریمی افزود: امسال سه هزار و 432 نفر عضو خانه کارگر استان قزوین شدند که این نسبت به تاریخ مشابه در سال جاری با کاهش روبرو بوده است.

وی افزود: مسئولان همکاری و تعامل بیشتری با حوزه صنعت و تولید داشته باشند زیرا یک مجموعه پویای تولیدی مجموعه‌ای است که ازنظر اقتصادی و مالی تأمین‌ شده باشد.

کریمی با بیان اینکه شرکت‌هایی همچون شیشه، آبگینه، فرش و هفت الماس تولیدی ندارند و افزود: در یک سال گذشته حدود 3500 نفر تعدیل نیرو شدند و همچنین کارگران شرکت شیشه از خرداد ماه سال جاری حقوقی دریافت نکرده‌اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین بیکاری، بیمه درمان، آموزش، مسکن و طلاق را از آثار منفی شرایط سخت اقتصادی کارگران برشمرد و تأکید کرد: در دوران انتخابات اولین کسانی که در مسیر انقلاب اسلامی با رهنمودهای رهبر حضور دارند کارگران هستند.

کریمی ادامه داد: این در حالی است که کارگران با حداقل دستمزد، تعلیق و بیکاری روبرو هستند. در این میان مسئولان وظیفه دارند با برنامه‌ریزی صحیح چالش‌های اقتصادی جامعه کارگری را کاهش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز