خبرگزاری کار ایران

کارگران کارخانه آبگینه برای پیگیری معوقات به اداره کار قزوین مراجعه کردند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۵۵۱

روز گذشته نزدیک به ۱۵۰ نفر از کارگران کارخانه شیشه «آبگینه» قزوین به‌ دلیل پرداخت نشدن مطالبات معوق حقوق خود در محل این واحد تولیدی تجمع کرده بودند.

یکی از کارگران کارخانه شیشه «آبگینه» ازمراجعه دسته‌جمعی کارگران این واحد صنعتی به اداره کار استان قزوین برای پیگیری مطالبات معوقه خبر داد.

به گزارش سرویس کارگری ایلنا؛ «منوچهر افشار» گفت: مراجعه امروز پس از آنصورت گرفت که روز گذشته نزدیک به ۱۵۰ نفر از کارگران این کارخانه به‌دلیل پرداخت نشدن مطالبات معوق حقوق خود در محل این واحد تولیدی تجمع کرده بودند.

وی بابیان اینکه حدود ۳۰۰ کارگر کارخانه شیشه آبگینه بابت حقوق‏ْ اسفند و عیدی و پاداش سال ۹۲ و ۵۰ درصد از حقوق اردیبهشت و کل حقوق خردادماه سال ۹۳ طلبکار هستند، گفت: هم اکنون در این کارخانه حدود ۱۰۰ کارگر رسمی و ۲۰۰ کارگر قراردادی باسابقه دارد که با وضعیت پیش آمده آینده شغلی آنان با دشواری‌های بسیار رو به رو خواهند کرد.

افشار با طرح این ادعا در شرایط کنونی حتی خود مسولان مربوط به سرپرستی کارخانه به دلیل حل نشدن مشکلات کارگران معترض هستند، افزود: در حال حاضر با توافق کارگران قرار شده است تا همگی بصورت دسته‌جمعی با مراجعه به اداره کار قزوین مطالبات صنفی خود را پیگیری کنند.

پیگیر‌های خبرنگار ایلنا


هرچند در ادامه پیگیری‌های خبرنگار ایلنا برای برای تماس‌ با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل اعضای رئیس هیئت کارخانه آبگینه برای جویا شدن از آخرین وضعیت کارگران به جایی نرسید.

و از سوی دیگر در تماس با مسئولان فرمانداری منطقه اینطور عنوان شد که هرگونه پاسخگویی به پرسشهای خبرنگار ایلنا بدون اطلاع شخص فرماندار و حضور خبرنگار در محل فرمانداری ممکن نیست.

همچنین «مهدی‌پور» رئیس انجمن تبلیغات اسلامی کارخانه نیز از پاسخ به پرسشهای خبرنگار ایلنا خودداری کرد.

با این حال از آنجا که در ابتدای تیرماه سال جاری آقای «مقسمی» رئیس هیئت مدیره کارخانه آبگینه پیرامون اعتراضات آنزمان کارگران این واحد تولیدی توضیحاتی را بصورت تلفنی به خبرنگارایلنا داده بود، خبرگزاری کار ایران در راستای اطلاع رسانی شفاف این اظهارات را دوباره بازنشر می‌کند.

وی در این گفت‌وگو ضمن تأئید تعویق حقوق کارگران شاغل در این واحد تولیدی دلیل تعویق پرداخت مطالبات را افزایش روز افزون قیمت حامل‌های انرژی عنوان کرد و زمان پرداخت مطالبات کارگران را با توجه به شرایط موجود بازار و نامناسب بودن تولید نامعلوم دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز