خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران

واحدهای آلاینده تولیدی مازندران مدیریت شوند

ایلنا: استاندار مازندران گفت: طرح جابجایی واحد تولیدی و صنعتی دارای آلایندگی قابل مدیریت به معنای پاک کردن صورت مساله خواهد بود و این سرمایه گذاری کلان و اشتغال قالب تا حد ریادی غیر ممکن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ربیع فلاح جلودار درششمین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی مازندران در سالن شماره دو استانداری محورهای فعالیت این کارگروه را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: تامین مواد غذایی سالم و بهداشتی برای مردم به عنوان یک امر مهم و حیاتی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص رنگ افزایی و سبز زدایی مرکبات دستور العمل لازم را تدوین کند، افزود: این سازمان به لحاظ تنظیم بازار یکی از شروط خرید مرکبات از سورتینگ ها را منوط به اخذ پروانه بهداشتی نماید.

 استاندار مازندران ادامه داد: پروژه تحقیقاتی در زمینه های مرتبط با سورتینگ در دانشگاه علوم پزشکی و سازمان جهاد کشاورزی مازندران تدوین و اجرا گردد.

فلاح با با بیان اینکه در حال حاضر دوره سبز زدایی و رنگ آمیزی مرکبات به پایان رسید، افزود: زمانی که میوه تکمیل نشده باشد و صورت سیز چیده شود برای سلامت افراد ضرر دارد.

 وی با بیان اینکه مرکبات مازندران نسبت به سال گذشته بیشتر است بنابراین باید برای نگهداری آنان تدابیر خوبی اتخاذ شود، گفت: واکسی که برای نگهه داری میوه استفاده می شود باید مورد بررسی قرار گیرد تا مبادا برای سلامت افراد مضر باشد.

 فلاح در بخش دیگر از سخنان خود به واحدهای آلاینده در استان اشاره کرد و افزود: محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی باید محیط کار و فرآیند کار در این واحد ها را بررسی کرده و شرایط محیطی را مورد بررسی قرار دارد.

 وی گفت: سرمایه گذاری در واحد های صنعتی با هزینه های زیاد از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام می شود و این امر سبب رونق اقتصادی و رونق اشتغال می شود بنابراین اگر این واحدها تعطیل شوند به این دو بخش آسیب وارد می شود.

 فلاح افزود: البته واحدهای تولیدی باید شرایط حفظ محیط زیست و سلامت کارگران را فراهم کنند و اگر این موارد رعایت نشود و بخش های صنعتی دولتی و یا بخش خصوصی نخواهند به تعهدات خود عمل کنند با انها طبق قانون برخورد می شود.

 وی به آلایندگی دو واحد صنعتی آرین شیمی و آرین سینا اشاره کرد و گفت: این دو شرکت موظفند تصفیه خانه فاضلاب را برای واحدهایشان تعبیه کنند و با محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی در راستای کاهش آلایندگی همگام باشند.

 استاندار مازندران افزود: اگر سرمایه گذار در راستای وظیفه محوله همراهی نداشته باشد می توان طبق قانون با متخلف برخورد کرد.

او در پاسخ به اظهاراتی مبنی بر اینکه این دو واحد صنعتی باید جابجا شوند، افزود: طرح جابجایی واحد تولیدی و صنعتی دارای آلایندگی قابل مدیریت به معنای پاک کردن صورت مساله خواهد بود و این سرمایه گذاری کلان و اشتغال قالب تا حد ریادی غیر ممکن خواهد بود.

وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی برای شناسنامه دار کردن برنج مازندران اقدامات لازم را انجام دهند.

 فلاح به بهداشت مدارس دولتی و غیر دولتی اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی در راستای بهداشت و سلامت دانش آموزان همکاری مناسبی داشته باشند.

کد خبر : ۳۲۴۱۲۴