خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت خرم‌آباد

حفظ دستاوردهای هسته‌ای،خطوط قرمز مذاکرات است

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: حفظ دستاوردهای هسته‌ای، پافشاری بر ادامه تحقیق و توسعه و پیشرفت هسته‌ای ایران از جمله خطوط قرمز مذاکرات هسته‌ای است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در جمع نمازگزاران خرم‌آبادی ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان به سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر و روز جوان اشاره کرد و گفت: اعتماد کردن به جوانان می‌تواند تحولی در جامعه ایجاد کند، از این رو مسئولان باید همانند دوران دفاع مقدس به جوانان میدان داده و خود جوانان باید بدانند نسبت به آینده کشور مسئولیت سنگینی دارند.

وی در ادامه به روز جهانی مستضعفین و روز سربازان گمنام امام زمان(عج) اشاره کرد و این روزها را تبریک گفت.

 ملت ایران دنبال این هستند که یک توافق خوب و در شأن ایران اسلامی در مذاکرات هسته‌ای صورت گیرد.

وی گفت:‌ سه احتمال در مذاکرات هسته‌ای وجود دارد یکی این است که مذاکرات به توافق نرسد،‌ دومی تمدید مذاکرات و احتمال سوم این است که یک توافق بد و تحقیرآمیزی اتفاق بیافتد.

متقی‌نیا تصریح کرد: بر اساس تکلیف‌های واقع‌بینانه غرب به زیاده‌خواهی‌ها و قانونی‌شکنی‌هایش ادامه می‌دهد و گام به گام به دنبال امتیاز گرفتن از ایران است، از این رو تمام کسانی که خود را دلبسته به امام و رهبری می‌دانند باید تلاش کنند از تمام ظرفیت‌های ممکن در زمینه‌های ظرفیت‌های اجتماعی، حاکمیتی و سازمانی نهایت بهره را ببرند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت:‌ ما باید در این برهه زمانی از تمام ظرفیت‌هایی که می‌تواند جلوگیری از یک توافق تحقیرآمیز بر ما تحمیل کنند استفاده کنیم زیرا یک توافق حداقلی این است که تمام تحریم‌ها برداشته شود و حرکت علمی هسته‌ای به هیچ وجه نباید متوقف یا کند شود.

متقی‌نیا اظهار داشت:‌ حفظ دستاوردهای هسته‌ای و تعصب بر این دستاوردها، پافشاری بر ادامه تحقیق و توسعه و پیشرفت هسته‌ای ایران از جمله خطوط قرمز مذاکرات هسته‌ای است.

متقی‌نیا تأکید کرد: عدم بازرسی‌ از مراکز نظامی و نیروی مسلح یکی دیگر از خطوط قرمز ما در مذاکرات هسته‌ای است.

وی افزود: حرکت علمی هسته‌ای به هیچ وجه نباید متوقف یا کند شود و کسی حق مداخله بر روی دستاوردهای هسته‌ای ندارد و کسی هم این کار را انجام نباید بدهد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت:‌ مردم ایران این نگرانی‌ها را دارند که توافق بدی در مذاکرات هسته‌ای صورت گیرد از این رو ملت با بصیرت ایران اسلامی به توافق بد واکنش، نشان می‌دهند.

وی افزود: اگر استکبار جهانی زیاده‌خواه به دنبال این بودند که توافق را بشکنند ما باید به روال گذشته برگردیم، زیرا مردم امروز توافق بد را نمی‌پذیرند و نسبت به توافق بد واکنش نشان می‌دهند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد در ادامه به نیمه شعبان، ولادت امام مهدی(عج) اشاره کرد و یادآور شد:‌ انتظار، آمادگی و امید داشتن است نه ناامیدی، زیرا این انتظار آینده‌ای روشن را برای ما ترسیم می‌کند و ما باید تلاش کنیم زمینه‌های ظهور امام عصر را فراهم کنیم.

متقی‌نیا افزود: برپایی این جشن‌ها در این ایام ضروری است اما مهم‌ترین چیز این است که قلب امام زمان(عج) از ما خشنود باشد.

وی به ایام ارتحال امام راحل و آغاز ولایت رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مراسم سالگرد ارتحال امام راحل باید هرچه باشکوه تر برگزار شود.

متقی‌نیا در ادامه ضمن تذکر به برگزاری جشن گلونی در خرم‌آباد اظهار کرد:‌ برخی از مسائل فرهنگی ما ریشه در فرهنگ لرستان دارد و ما باید دنبال آرمان‌ها حرکت کنیم زیرا در گذشته نجابت و عفاف زنان لرستانی زبانزد بوده و دارای قدمت تاریخی ارزشمندی است، از این رو برگزاری این گونه جشن‌ها زیبنده زنان غیرتمند لرستان نیست و مسئولان برگزارکننده باید جوابگو باشند.

در حاشیه برگزاری نمازجمعه شهرستان خرم‌آباد نمازگزاران این شهر طومار 45 متری را در رعایت خطوط قرمز مذاکرات هسته‌ای امضا کردند.

این افراد با امضای خود اعلام کردند: ۱) تمام تحریم‌ها باید یکجا برداشته شود، ۲)‌ دستاوردهای هسته‌ای در حد نیاز واقعی کشور حفظ شود، ۳)‌هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات پیشرفت‌های علمی و فنی در امور هسته‌ای و هیچ محدودیتی برای دانشمندان مربوطه وجود نداشته باشد، ۴) هیچ نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین‌المللی اعمال نشود ۵) هرگونه نظارت و اعمال محدودیتی بر نیروهای مسلح پذیرفته نیست ۶) توافق هسته‌ای باید بازگشت‌پذیر باشد و درصورت نقض عهد دشمن ما هم بتوانیم به شرایط قبل برگردیم.

این نمازگزاران بر این 6 مورد تأکید کردند.

 

 

کد خبر : ۲۸۰۳۶۶