خبرگزاری کار ایران

محکومیت حدود ۲۰۰ پرونده مداخله پزشکی در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۰۳۲

مدیر امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:بیش از ۹۸ درصد، حدود ۲۰۰ پرونده در حوزه مداخله در درمان بررسی و منتهی به صدور رای محکومیت شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، اعظم شاه ابراهیمی با اشاره به حضور کارشناسان حقوقی در جلسات رسیدگی اظهار کرد: به طور معمول در بیشتر مواقع این شکایت ها به صدور حکم محکومیت برای کسانی که اقدام به مداخله در امور درمانی دارند و سلامت جامعه را به مخاطره می اندازند، می انجامد.

مدیر امور حقوقی دانشگاه  علوم پزشکی مشهد گفت: تنظیم شکواییه برای تمام پرونده های ارجاع شده از معاونت درمان پس از بررسی مستندات توسط کارشناسان این مدیریت صورت می پذیرد و به مراجع ذیصلاح قانونی انعکاس پیدا می‌کند. 

وی ضمن اشاره به تلاش مدیریت حقوقی برای اجرای قانون بدون تبعیض در خصوص همه مداخله گران، تصریح کرد: تا کنون وضعیت  تمامی موارد گزارش شده با بررسی کامل ابهامات مرتبط با افراد، تعیین و در دادگاه صالح رسیدگی شده است، همچنین مجازات های پرداخت جزای نقدی و در بعضی موارد خاص منع اشتغال و تبعید را در بر داشته است. 

مدیر امور حقوقی دانشگاه  علوم پزشکی مشهد خاطر نشان  کرد: بیش از ۹۸ درصد، حدود ۲۰۰ پرونده در حوزه مداخله در درمان بررسی و منتهی به صدور رای محکومیت شده است.

وی  با اشاره به عدم بازدارندگی مجازات و نیز نیاز به اصلاح و تغییرات ماده ۳ قانون مقررات پزشکی اظهار امیدواری کرد: با تصویب تغییرات در خصوص ماده ۳ قانون مقرارات پزشکی و  لحاظ مجازات تکمیلی بتوانیم اقدامات بازدارنده در خصوص مداخله گران سلامت داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز