خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

مهر و موم هفت مرکز مداخله گر سلامت در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۳۲۹

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کارگروه مداخله‌گران سلامت معاونت درمان این دانشگاه، هفت مرکز فاقدمجوز و مداخله‌گر پزشکی که در زمینه پوست و زیبایی در مشهد فعالیت می‌کردند را طی هفته اخیر مهر و موم کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید کاظم غفاریان افزود: افراد فاقد صلاحیت و مجوز در این مراکز، در زمینه‌های زیبایی، پوست، مو، تزریق ژل و بوتاکس و لیزر فعالیت داشتند که بنا بر گزارش‌های رسیده، بازدید نامحسوس انجام شد و این مراکز نیز مهر و موم شد.

وی ادامه داد: یکی از این مراکز آرایشگاهی بود که در آن فرد فاقد مجوز، تتوی بدن و صورت انجام می‌داد همچنین در سه مورد دیگر از این مراکز مداخله‌گر سلامت، افراد فاقد صلاحیت و بدون مجوز در زمینه لیزر و خدمات پاک‌سازی و جوان‌سازی پوست فعالیت می‌کردند.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در یکی از این مراکز مداخله‌گر پزشکی، تمامی خدمات لیزر و تزریق ژل و بوتاکس توسط افراد فاقد مجوز با پروانه پزشکی دیگری انجام می‌شد.

غفاریان افزود: در ۲ مرکز مداخله‌گر درمان نیز بدون حضور پزشک، خدمات تخصصی همچون جراحی پلک (بلفاروپلاستی)، لیفت شقیقه، صورت و گونه و تزریق چربی توسط افراد مداخله‌گر و فاقد صلاحیت و مجوز انجام می‌شد.

وی ادامه داد: کارشناسان نظارت بر درمان این دانشگاه با دستور قضایی و با همکاری اداره اماکن این مراکز را شناسایی و مهر و موم کردند و تمامی متخلفان برای پیگیری پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال تا هفته گذشته ۳۸ مرکز مداخله گر سلامت در مشهد مهروموم شد که با اضافه شدن این هفت مرکز، تعداد مراکز مداخله‌گر مهر و موم شده در این شهر به ۴۵ مرکز افزایش یافت.

غفاریان با بیان این که مداخله گران سلامت، تهدیدی برای جامعه محسوب می‌شوند افزود:مردم باید آگاهانه و هوشمندانه به این مراکز اعتماد نکنند همچنین آنها می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه ۱۹۰ و سامانه جامع نظارت برای پیگیری ثبت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز