خبرگزاری کار ایران

مهر و موم ۱۰ مرکز مداخله گر سلامت در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۴۹۱

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کارشناسان کارگروه مبارزه با مداخله‌گران سلامت از ابتدای سال تا کنون ۱۰ مرکز غیر مجاز مداخله گر سلامت در مشهد را شناسایی و مهرو موم کردند.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید کاظم غفاریان افزود: هفت مورد از این مراکز غیرمجاز طی هفته اخیر شناسایی و مهر و موم شد. این مراکز غیرمجاز در حوزه پوست و مو فعالیت داشتند که در قالب کارگروه مبارزه با مداخله‌گران سلامت و در راستای حفظ سلامت شهروندان این مراکز مهر و موم و پرونده آنها به مراجع قانونی ارسال شد.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از این مراکز که در ظاهر فروشگاه لباس بود متاسفانه به فعالیت زیبایی به صورت غیرمجاز می‌پرداخت و تزریق ژل و بوتاکس و لیزر انجام می‌داد.

غفاریان افزود: در یکی دیگر از این مراکز متاسفانه پروانه مطب پزشک به اجاره داده شده بود و بدون حضور پزشک خدمات تخصصی پوست و لیزر ارائه می‌شد.

وی با بیان این که کارگروه مبارزه با مداخله‌گران سلامت سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت خود را آغاز کرده است ادامه داد: از آغاز فعالیت این کارگروه تا کنون در پی بازدیدهای به عمل آمده از مراکز مداخله‌گر سلامت در مناطق زیر پوشش این دانشگاه بیش از ۱۷۰ مرکز غیرمجاز شناسایی و مهر و موم شد که ۶۴ درصد از این مراکز معادل ۱۰۹ مرکز در حوزه زیبایی(پوست و مو) فعالیت داشتند.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افراد فاقد مجوز و غیردرمانی در این مراکز متخلف فعالیت‌های مربوط به اعمال زیبایی و درمانی مانند تزریق ژل، بوتاکس، کاشت مو، لیزر، لیفت صورت و هایفو (جوان سازی پوست) را ارائه می‌دادند.

غفاریان با بیان این که بقیه این مراکز مداخله گر پزشکی در حوزه دندانپزشکی و طب سنتی فعالیت داشتند افزود: کارشناسان نظارت بر درمان این دانشگاه با دستور قضایی و با همکاری اداره اماکن این مراکز را شناسایی و مهر و موم کردند و تمامی متخلفان برای پیگیری پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه ۱۹۰ و سامانه جامع نظارت برای پیگیری ثبت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز