خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد؛

برخورد شدید با تخلیه کنندگان نخاله‌های ساختمانی در اراضی کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۲۳۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تخلیه نخاله‌های ساختمانی در اراضی کشاورزی به خطر انداختن امنیت غذایی بوده و مجازات قانونی دارد.

به گزارش ایلنا، نوبخت اژدری گفت: تخلیه نخاله‌های ساختمانی در اراضی کشاورزی باعث تخریب اراضی پاک کشاورزی محسوب شده و موجب به خطر انداختن امنیت غذایی می‌شود و در این خصوص با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به مفاد قانونی در این خصوص گفت: ﻃﺒﻖ ﺑﻨﺪ 1 ﻣﺎده 2 ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﭘﺴﻤﺎﻧﺪﻫﺎ ﻣﺼﻮب 1383 ﻧﺨﺎﻟﻪﻫﺎی ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﯽﭘﺴﻤﺎﻧﺪ ﻋﺎدی ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽﺷﻮد؛ ﻟﺬا ﺗﺨﻠﯿﻪ آن در اﻣﺎﮐﻦ ﻏﯿﺮﻣﺠﺎز ﻣﻤﻨﻮع و ﻣﺘﺨﻠﻒ ﺑﻪ ﻣﺠﺎزات ﻣﻘﺮر در ﻣﺎده 16 ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺬﮐﻮر و ﻧﯿﺰ ﺗﻮﻗﯿﻒ ﺧﻮدروی ﺗﺨﻠﯿﻪﮐﻨﻨﺪه ﻃﺒﻖ ﻣﺎده 20 اﯾﻦ ﻗﺎﻧﻮن ﺑﻪ ﻣﺪت ﯾﮏ ﺗﺎ ده ﻫﻔﺘﻪ ﻣﺤﮑﻮم ﻣﯽﺷﻮد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود از آحاد مردم خواست : در صورت مشاهده هرگونه تخلف در تعرض به زمین های کشاورزی بخصوص تخلیه پسماندهای ساختمانی مراتب را به سامانه 131 اطلاع دهند.

اژدری گفت:جهاد کشاورزی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی با مخربین منابع طبیعی،اراضی کشاورزی و محیط زیست به شدت برخورد می‌کند.

وی افزود: کسانی که اقدام به ریختن نخاله در زمین های کشاورزی می کنند قطعا از طریق مجرای قانونی پیگیری خواهند شد و علاوه بر محکومیت کیفری قطعا هزینه های برداشت نخاله از مسببین امر مطالبه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۳۳۹ فقره قلع و قمع انجام شده که ۳۰۷ فقره آن مربوط به تبصره ۲ ماده ۱۰ و ۳۲ فقره آن مربوط به اجرای احکام است، افزود: ۵۱۲ فقره تغییر کاربری غیر مجاز نیز در سال ۱۴۰۲ شناسایی شده که بیشتر مربوط به ساخت وساز غیر قانونی واحدهای مسکونی بوده است که برابر مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز