خبرگزاری کار ایران

سرپرست جهاد کشاورزی اردبیل مطرح کرد؛

تضمین امنیت غذایی با اجرای موفقیت آمیز پدافند غیرعامل زیستی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۶۷۵

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل قطب کشاورزی است و معیشت بسیاری از جمعیت استان وابسته به این بخش است به همین جهت اجرای موفقیت آمیز پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی بستر مناسب برای دستیابی به امنیت غذایی و خودکفایی در محصولات استراتژیک را تضمین می‌کند.

به گزارش ایلنا، نوبخت اژدری  در کلاس آموزشی  تخصصی پدافند زیستی حوزه کشاورزی با اعلام این مطلب افزود: پدآفند غیر عامل بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل دوره های آموزشی برگزار شده در این خصوص می بایست به صورت مرتب و منظم و ادامه دار برگزار شود تا تمامی مسئولین و دست اندرکاران تولید با آخرین تحولات و راهکارهای اجرای موثر پدآفند غیر عامل آشنا شوند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) توجه خاصی به اهمییت پدافند غیر عامل داشته و فرموده‌اند کمیته پدافند غیر عامل می بایست در تمامی بخش ها بخصوص بخش کشاورزی تشکیل شود و راهکارها وچاره جویی های عملی و موثر را در اثر وقوع حوادث که عامل انسانی دارد، ارائه کند. 

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام با دشمنان متجاوز جنگیدند و جلوی تجاوز آنها را گرفتند زیرا در این جنگ به عینه  دشمن قابل دید بود و خاکریزها و پناهگاه‌های آنان و ابراز جنگی قابل  روئیت بود ولی درپدافند غیر عامل دشمن به صورت مستقیم قابل مشاهده نبوده به همین دلیل هم هست که می بایست درتمامی لحظات و شرایط در آماده باش کامل باشیم. 

اژدری بیان کرد: پدافند غیرعامل در واقع یک جنگ غیر مسلحانه است و کشور ما به لحاظ داشتن مزرهای مشترک زمینی با همسایگان می بایست همیشه در حالت آماده باش بوده و لحظه ای از نیرنگ دشمن غافل نباشیم چون دشمن امنیت غذایی ما را هدف قرار داده است. 

وی ادامه داد: با کشورهای زیادی همسایه هستیم که همین دلیل می بایست مراقبت های اساسی را در خصوص جلوگیری از شرایط عوامل بیماریزای دامی به کشور بنماییم بخاطر اینکه کشورهایی مثل آمریکا خواهان درگیری آحاد مردم با مشکلات غذایی هستند و به هر طریق ممکن سعی می کنند تا اقتصاد کشاورزی را ناکارآمد و ضعیف جلوه دهند و مردم را نسبت به حاکمیت دلسرد کنند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت :  وظیفه تهیه و تولید انواع محصولات غذایی و در نهایت امنیت غذایی درکشور و قطع وابستگی به واردات محصولات استراتژیک و مهم به عهده سازمان های جهاد کشاورزی استانها گذاشته شده است. 

وی ادامه داد: موثرترین روش در اجرای موفقیت آمیز پدافند غیر عامل پیش گیری است  یعنی می بایست به گونه ای برنامه ریزی شود تا جلوی خسارت به بخش زراعت و دام و باغبانی در کشور گرفته شود و قدم دوم این است که در صورت بروز مشکلی میزان خسارت را به حداقل برسانیم. 

اژدری افزود: هرگونه اقدام موثر و اصولی در کاشت ، داشت و برداشت محصولات کشاورزی، مبارزه با آفات و امراض و شناسایی بیماری‌های دام جزو اقدامات پیشگیرانه در پدافند غیر عامل محسوب می شود. 

وی تاکید کرد: تعداد 835 بیماری مشترک بین انسان ودام وجود دارد که حقیقتا آمار بسیار نگران کننده است به همین دلیل اگراز اجرای موثر و تاثیر گذار پدافند غیر عامل غافل شویم قطعا خسارت های جبران ناپذیری  به بخش کشاورزی تحمیل خواهد شد. 

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز