خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان:

قزوین در احداث گلخانه‌ها جایگاه چهارم کشور را دارا است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۱۹۳

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال‌حاضر ۴۸ هکتار گلخانه در این استان با پیشرفت فیزیکی خوبی در مرحله احداث قرار دارد و در رتبه چهارم کشوری قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، علی راه انجام در این باره اظهار کرد: استان قزوین در حوزه گلخانه‌ها نسبت به تعهد ۱۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه‌داد: قزوین در میزان پیشرفت فیزیکی برنامه‌های ابلاغی در 6 ماهه اول سال رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است

وی با بیان اینکه استان قزوین در ردیف استان‌های برتر کشور در اجرای توسعه گلخانه‌ها قرار دارد، اظهار کرد: ایجاد گلخانه‌ها نقش مهمی در بهره‌وری آب مصرفی در بخش کشاورزی و همچنین کمک به تأمین امنیت غذایی جامعه و اشتغالزایی دارد از این رو احداث گلخانه و تولید محصولات کشاورزی از فضای روباز به فضای بسته از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان است.

این مسئول یادآور شد: برنامه و سهمیه تعیین شده برای توسعه گلخانه‌های استان برای امسال ۴۰ هکتار است که با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی استان و تلاش مدیران ستادی و شهرستانی جهاد کشاورزی تاکنون بیش از ۴۸ هکتار گلخانه در استان در مرحله احداث است که نسبت به تعهد استان، پیشرفت فیزیکی بیشتری داشته‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: انتقال کشت فضای باز سبزی و صیفی به محیط‌های کنترل شده و توسعه گلخانه‌ها از سیاست‌های  وزارت متبوع و این سازمان بوده و کاهش مصرف آب، افزایش عملکرد کمی و کیفی محصولات از مهم‌ترین مزایای توسعه گلخانه‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز