خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی اردبیل:

طرح ملی جهش تولید برای دستیابی به پایداری تولید با جدیت دنبال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۸۱۰

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به منظور دستیابی به امنیت غذایی و قطع وابستگی به واردات محصولات استراتژیک و مهم و پایداری تولید در سالجاری طرح جهش تولید در دیمزارها در سطح بیش از 360 هزار هکتار به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش ایلنا، احمد شهریار با اعلام این مطلب افزود: برنامه ابلاغی برای استان در ارتباط با طرح جهش تولید در دیمزارها 360 هزارهکتار می باشد ولی به دلیل کاهش بارندگی و پائین بودن رطوبت در مناطق شمالی و جنوبی و مرکزی با کاهش رطوبت برای کشت مواجه هستیم.

این مقام مسئول در ادامه افزود: مزارعی که زودتر کاشته شده اند خوشبختانه از وضعیت سطح سبز مطلوبی برخوردار هستند و تا این لحظه 3067 هکتار از اراضی به زیر کشت کلزا رفته است که با توجه به بازدیدهای میدانی که توسط کارشناسان صورت گرفته خوشبختانه این محصول از سطح سبز و قابل قبولی  برخوردار است.

وی افزود: بیش از 90 درصد سطح ابلاغی محصول گندم  زیر کشت رفته است و بزودی کشت پائیزه عدس نیز در استان آغاز خواهد شد. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در ادامه سخنان خود افزود: به میزان 30 هزار لیتر بذر مال مصرف شده و در کشت های انتظاری نیز مصرف بذرمالها را در دستور کار قرار خواهیم داد. 

شهریار در خصوص وضعیت جذب ادوات مورد نیاز برای اجرای موفقیت آمیز طرح جهش تولید در دیمزارها نیز افزود: تعداد 107 نفر برای جذب انواع ادوات  مورد نیاز به بانک عامل معرفی شده اند که از این تعداد 48 نفر موفق به جذب این ادوات شده اند ومابقی متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار در صف دریافت این ادوات معطل مانده اند که با تلاش و پیگیری‌های بعمل آمده بزودی این اعتبار نیز تخصیص داده خواهد شد و ما شاهد جذب این ادوات در استان خواهیم بود.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز