خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان:

200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین آماده اجرای سامانه نوین آبیاری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۵۹۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: توسعه سامانه‌های نوین آبیاری یکی از برنامه‌های و شاخص‌های کشاورزی استان است و در این راستا 200 هزار هکتار از اراضی آماده اجرای این سامانه‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین صبح امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

محمدحسین عطایی در این جلسه گفت: در استان قزوین 9 هزار هکتار باغ زیتون وجود دارد و بعد از زنجان دومین استان از نظر میزان مساحت باغات زیتون کشور هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در حوزه زیتون برنامه‌های مختلفی درحال اجرا است که تولید سالانه 100 هزار اصله نهال، جوان‌سازی باغات، واردات ارقام جدید و اصلاح شده و همچنین حمایت از صنایع تبدیلی در این حوزه ازجمله آن‌ها است.

وی عنوان کرد: در استان قزوین 21 شاخصه کلیدی در حوزه کشاورزی احصا شده که برای توسعه کمی و کیفی آن‌ها متناسب با اولویت‌های وزارت‌خانه برنامه‌ریزی می‌شود.

این مسئول بیان کرد: میانگین تولید ذرت علوفه‌ای در استان 50 تن در هکتار است که نسبت به میانگین کشوری با 48 هکتار در تن در مرتبه بالاتری قرار دارد و ارتقا به 60 تن در هکتار تا سال 1405 هدف‌گذاری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز