خبرگزاری کار ایران

ایلنا از قزوین گزارش می‌دهد؛

ماجرای دست نوشته فریبنده متهم شرکت بزرگ خودرویی چه بود؟+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۷۱۵

درباره آزادی تحت‌الحفظ متهم اطلاع رسانی خواهد شد

بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب قزوین درباره پرونده "رضایت خودرو طراوت نوین و دست‌نوشته منتشر شده از متهم ردیف اول این پرونده گفت: اولویت و هدف اصلی دستگاه قضایی بازگرداندن مطالبات مردم است و صحبت‌های بی اساس نباید باعث شود فضایی ایجاد شود که بازپرداخت مطالبات به تعویق بیفتد یا اصلا انجام نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، موضوع شرکت‌های خودرویی در استان قزوین و تاکستان از چند وقت گذشته به موضوع و مطالبه جدی مردم استان تبدیل شده و دستگاه قضا در استان هم برای سامان دادن شرکت‌های غیرقانونی اقدام جدی را آغاز کرده که دستگیری عوامل شرکت "رضایت خودرو طراوت نوین" از بزرگترین شرکت‌های پیش‌فروش خودرو ازجمله این اقدامات است.

درحال حاضر محمد غفاری، متهم ردیف اول این پرونده در بازداشت به سر می‌برد؛ اخیرا دست‌ نوشته‌ای از او منتشر شده بود که براساس آن مدعی شده براساس آخرین قرارداد و رضایت طرفین بدهی‌ها پراخت و تسویه می‌شود.

شاهد دست‌نوشته‌ای با ظاهر فریبنده هستیم

سقراط کلینی، بازپرس این پرونده در بازجویی از متهم ابعاد مختلف این نامه را توضیح داده است.

به گفته این مقام قضایی با انتشار این دست‌نوشته این تصور برای برخی طلب‌کاران پیش آمده که اگر امکان آزادی متهم و پرداخت مطالبات با این روش وجود دارد، این کار انجام شود؛ این در حالی است که این دست‌نوشته دارای ظاهری فریبنده و خوشحال کننده است؛ اما به توضیحات مفصل نیاز دارد.

وی ادامه داد: براساس توضیحات متهم، منظور از آخرین قرارداد این است که باید مجدد توافق صورت گیرد؛ اگر هم فردی نخواهد توافق جدید داشته باشد می‌تواند شکایت کند که براین اساس  بنابراین در یک دور باطل قرار خواهیم گرفت.

این مقام قضایی استان تاکید کرد: در واقع این دست‌ نوشته افراد را فریب می‌دهد، نباید این فریب خوردن‌ها برمبای ظاهر تکرار شود، اصل هدف ما پرداخت مطالبات مردم با ساز و کار صحیح است به طوری که همه مردم با ساختاری مطمئن بتوانند به مطالبات خود برسند.

وی اظهار کرد: در گفت‌وگو با متهم او از میزان دقیق و حتی تقریبی مطالبات و همین‌طور دارایی‌ها و اموال خود اظهار بی‌اطلاعی کرده؛ باتوجه به اینکه تعداد شاکیان در این پرونده قابل توجه است، اگر بدون برنامه و ساختار وارد مرحله پرداخت شود، ناعدالتی ایجاد شده و باعث می‌شود تعداد افراد کمی به مطالبه خود برسند و بقیه افراد به حق خود نرسند.

این مقام قضایی استان با تاکید بر پیگیری اخبار از منابع معتبر تصریح کرد: در گزارش بعدی درباره آزادی تحت‌الحفظ متهم اطلاع رسانی خواهد شد.

نمی‌توان از اظهارات متهم برداشت صادقانه داشت

کارگروه خودرویی هم در اطلاعیه‌ای به این موضوع پرداخته است.

در این اطلاعیه عنوان شده، انتشار این دست‌نوشته در حالی است که متهم، چند ماه قبل تلاش می‌کرد با استناد به قوه قهریه به تعبیر خودش با اعمال فلش‌بک بخشی از تعهدات خود را منتفی کند. مهمتر از همه اینها در ایامی هم که هنوز تحت تعقیب و بازداشت قرار نگرفته بود مهلت‌های مکرر به او داده شد تا ارزش اموال خود را به کارگروه اعلام کند که نکرد.

چگونه کسی که از میزان ارزش دارایی‌اش اطلاعی ندارد انتظار می‌رود که بتواند طبق آخرین قرارداد دیون افراد را بپردازد؛ علاوه بر این مگر از زمستان سال گذشته که کارگروه تشکیل و دعوت شد و به‌ویژه از اوایل سال جاری متعهد شد ظرف مدت یک سال و نیم مطالبات مردم را بپردازد و بطور خاص در تیر ماه که متعهد شد 500 میلیارد تومان پرداخت کند به تعهداتش عمل نکرد؛ لذا اظهارات امروز او صادقانه استنباط نمی‌شود.

البته در زمان فروش یا واگذاری چنانچه حضورش کمک کننده باشد از ظرفیت او بصورت اعزام تحت‌الحفظ استفاده خواهد شد؛ ضمن اینکه تلاش‌ها برای آغاز به کار کمیته ارزیابی و فروش یا واگذاری اموال همچنان ادامه دارد که به محض مشخص شدن موضوع نتیجه آن اطلاع رسانی خواهد شد.

کارگروه خودرویی در اطلاعیه‌های مختلف روند این پرونده را به عموم مردم و مال‌باختگان اعلام می‌کند و انتظار دستگاه قضا این دست به جای تجمع یا تحت تاثیر قرار گرفتن از یک دست‌نوشته منتظر طی شدن روند قانونی باشند.

بنا بر اعلام مراجع قضایی، مجموع تعداد مال‌باختگان در این شرکت 38 هزار نفر است.

حجم ویدیو: ۹.۲۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۶:۳۰ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز