خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

قطع شبانه درختان باغستان سنتی قزوین در دستور دستگاه قضا

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۳۵۸

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین با اشاره به قطع درختان باغستان سنتی قزوین به بهانه احداث کمربندی گفت: به دنبال احقاق حقوق باغستان و باغداران توسط دستگاه قضایی هستیم.

به گزراش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر افزود: اقدام صورت گرفته غیرقانونی است چرا که عرصه باغستان سنتی، ثبت ملی شده و قلع و قمع قطعاً اقدامی ناپسند است و با اقدام استاندار و مسئولان قضایی استان، ادامه عملیات قلع و قمع باغستان سنتی برای احداث طرح عمرانی، متوقف شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین تأکید کرد: اعتراض و شکایت مکتوب اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل مقامات قضایی شده است.

خزائلی خاطرنشان کرد: موضوع احداث کمربندی‌های دو طرف قزوین در غرب، شرق و جنوب در سنوات گذشته در شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح شد و احداث کمربندی در بخش‌های جنوب و غرب کلاً ممنوع شد و به جای آن باید از معابر موجود استفاده کرد.

او افزود: در شرق شهر قزوین و محل اتصال بین پل ابوترابی و امام رضا (ع) مشخصاً قید شده که احداث کمربندی وارد عرصه باغستان سنتی نشود و باید از معابر موجود استفاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزونی تصریح کرد: این طرح متوقف شده و تقاضای جدی رسیدگی به این موضوع را به مراجع ذیصلاح انجام دادیم.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، اگر مفهوم توسعه، توسعه خودرو محور باشد، به تعارضات زیادی برمی خوریم چرا که ما در شهر ۲ هزار و ۸۰۰ ساله‌ای زندگی می‌کنیم که انسان محور بوده است و اگر قرار باشد خودرو محور عمل کنیم، در آینده هویت و تاریخ قزوین و تمامی تدابیر اندیشیده شده برای پدافند غیرعامل از سوی پیشینیان از بین خواهد رفت و به طور مشخص شهر ما بی دفاع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز