خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی فارس خبرداد؛

اختصاص 5100 هکتار زمین به طرح نهضت ملی در استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۵۸۲

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه در طرح نهضت ملی بیش از 461 هزار و 567 نفر از استان فارس ثبت‌نام کردند، افزود: بیش از 151 هزار نفر در این طرح تأیید نهایی شدند.

به گزارش ایلنا، محمودرضا طالبان در جلسه شورای هماهنگی و راه و شهرسازی که با حضور وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر هیئت دولت به فارس برگزار شد، افزود: 5100 هکتار زمین به طرح نهضت ملی در استان فارس اختصاص یافته است و  88 سایت  نیز برای این طرح ایجاد شده است.

وی با اشاره به اجرای قانون جوانی جمعیت به منظور تأمین زمین برای افرادی که فرزند سوم آن‌ها از آبان 1400 به بعد متولد شده است، از تأمین برای 1649 نفر در قالب این قانون در استان خبر داد.

طالبان به تشریح اقدامات این اداره‌کل پرداخت و اظهار داشت: جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی فارس هر هفته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد یک شهر جدید در شهرستان جهرم که امروز کلنگ آن زده خواهد شد، گفت: این شهر جدید در هفت کیلومتری شهر جهرم قرار دارد و حدود 30 هزار نفر جمعیت را در خود جای خواهد داد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در خصوص قانون حمایت از جوانی جمعیت نیز بیان کرد: تا به امروز مقدار زمینی که در راستای این قانون تامین شده برای 685 نفر انعقاد قرارداد صورت گرفته است. 

طالبان ادامه داد: از این تعداد، آماده‌سازی 18 سایت برعهده بنیاد مسکن، 11 سایت توسط شهرداری‌ها، 8 سایت توسط سازمان همیاری شهرداری‌ها، 5 سایت موسسه عمرانی بسیج، 15 سایت اداره کل راه و شهرسازی بوده و 8 سایت هم در مرحله محوطه‌سازی قرار دارد.

وی با اشاره به میزان زمینی که برای نهضت ملی مسکن تأمین شده است، گفت: تا به امروز 91 هزار و 922 واحد زمین برای احداث طرح نهضت ملی مسکن تهیه شده که عمدتا برای مردم پیامک نیز ارسال شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه 72 هزار و 737 نفر واریز وجه را انجام داده‌اند، افزود: 4 شهرک در اطراف شیراز پیش کرده بودیم که طرح جامع آن آماده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز