خبرگزاری کار ایران

در بیله‌سوار انجام شد؛

کشت کلزا در بیش از ۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۴۲۶

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله.سوار گفت: تاکنون بیش از 2000 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت کلزا رفته است.

به گزارش ایلنا، ربعلی جهانی با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها تا کنون بیش از 2000 هکتار از اراضی دیم  این شهرستان به زیرکشت کلزا رفته است و پیش بینی می شود این میزان تا پایان فصل کار به 5000 هکتار برسد.

این مقام مسئول افزود: در راستای حمایت از کلزا کاران این شهرستان محصولات تولیدی آنان به صورت تضمینی خریداری خواهد شد و تمامی مزارع نیز تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار خواهد گرفت که در صورت  بروز حوادث غیر مترقبه خسارت آنان پرداخت شود.

جهانی افزود: کارشناسان پهنه طرح جهش تولید در دیمزارها بر تمام مراحل کشت ، داشت و برداشت محصول نظارت خواهند کرد.

وی ادامه داد: ناوگان کشت و برداشت دانه روغنی کلزا به صورت مکانیزه بوده و کارشناسان دوش به دوش کلزا کاران در تنظیم و راه اندازی دستگاههای کارنده نظارت خواهند داشت.

وی ادامه داد: توسعه کشت کلزا با جدیت در این شهرستان پیگیری می شود زیرا این زراعت  در تناوب با محصول استراتژیک گندم قرار دارد و در دست یابی به  پایداری تولید گندم در منطقه کشت این محصول ضروری و حیاتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز