خبرگزاری کار ایران

مدیرجهاد کشاورزی اردبیل:

استفاده از روش های صحیح کاشت موجب افزایش راندمان تولید در اردبیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۲۳۴

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: رعایت اصول صحیح کاشت گندم به عنوان عامل بسیارموثر در افزایش عملکرد گندم در اردبیل لازم و ضروری است.

به گزارش ایلنا، سیاوش نیرومند با اعلام این مطلب گفت: به کار گیری روش های صحیح کاشت محصولات از جمله در گندم نقش بسزایی در افزایش راندمان تولید ایفا می‌کند. 

وی اظهار داشت: انتظاری که از عموم کشاورزان منطقه داریم این است که در زمان مناسب اقدام به کشت کنند و توجه داشته باشند که تاخیر در تاریخ کاشت به دلیل مواجه شدن مراحل اولیه رشد گندم با درجه حرارت پایین منجر به کاهش معنی داری در عملکرد محصول خواهد شد.

 مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اردبیل خاطر نشان کرد: رعایت تاریخ کاشت به عنوان یکی از مهم ترین عوامل مدیریتی موثر بر عملکرد باید مورد توجه خاص زارعین و کارشناسان قرار گیرد.

نیرومند افزود : بهترین تاریخ کاشت گندم طبق توصیه کارشناسان در این شهرستان نیمه دوم مهرماه می باشد ولی تا بیستم آبان ماه می توان اقدام به کشت کرد، لذا از عموم کشاورزان منطقه درخواست می‌شود تا در مناسب ترین زمان نسبت به کشت اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل ضمن تاکید بر انجام بیمه محصولات کشاورزی در مقابل حوادث غیر مترقبه اظهار داشت: کشاورزان علاوه بر رعایت موارد فوق الذکر استفاده از بذور اصلاح شده وضدعفونی شده ،استفاده از کودبذرمال در زمان کشت، رعایت عمق کاشت، مقدار مناسب بذر و کود مصرفی، تجهیز اراضی زراعی به سیستم های نوین آبیاری ، کاشت مکانیزه و اجرای کشاورزی حفاظتی را مورد توجه قرار دهند. 

وی با بیان اینکه بذور گندم گواهی شده در عاملین توزیع مورد تایید جهاد کشاورزی در شهرستان اردبیل در حال توزیع است افزود: ارقام توزیعی شامل ارقام اوکلید، سالار، پیشگام، میهن، حیدری ، آرامش از ارقام گندم آبی و آذر 2 ، باران و هشترود از ارقام گندم دیم می باشد و کشاورزان محترم می توانند جهت دریافت حواله بذر به مراکز جهاد کشاورزی تابعه مراجعه کنند.

 نیرومند یادآور شد: کشاورزان در صورت استفاده از بذور خودمصرفی  ضمن بوجاری کردن بذر با دستگاه‌های بوجاری، بذر مصرفی خود را با استفاده از قارچ کش های مناسب ضدعفونی و سپس اقدام به کشت کنند.                         

 وی افزود: امیدواریم با به کار بستن توصیه‌های لازم فنی و کارشناسی مخصوصا رعایت زمان مناسب کاشت و استفاده از بذور اصلاح شده و مرغوب میزان تولید افزایش یافته و امسال گندم بیشتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم.                                                  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز