خبرگزاری کار ایران

رئیس محیط زیست خواف خبر داد؛

اختصاص ۱۴ میلیارد ریال اعتبار برای پایش و کنترل گرد و غبار خواف

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۹۲۴

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خواف گفت: در یک سال گذشته ۱۴ میلیارد ریال در حوزه‌های پایش و کنترل گرد و غبار به این اداره تخصیص یافته است.

به گزارش ایلنا از مشهد، سعید شفیعیان در حاشیه آیین راه اندازی ایستگاه پایش هوای سنگان خواف اظهار داشت: در یکسال گذشته ۱۴ میلیارد ریال در حوزه های پایش و کنترل گرد و غبار به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خواف تخصیص یافته است.

وی افزود: نیمی از این اعتبار با هدف پایش ذرات معلق و گرد و غبار صرف راه‌اندازی ایستگاه پایش هوای سنگان شده و حدود ۷ میلیارد ریال نیز برای اجرای دو برنامه کنترل روان‌ آب‌های منطقه حفاظت شده سیرخون و حفاظت و قرق این منطقه صرف شده است.

شفیعیان ادامه داد: محل هزینه‌کرد ۱۰۰ در صد اعتبارات مربوطه بخش سنگان شهرستان خواف بوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کنترل گرد و غبار را یک برنامه بین بخشی عنوان کرد و گفت: کنترل این پدیده نیازمند هماهنگی بیش از بیست نهاد و مجموعه وظیفه‌مند و بخشهای مختلف دولتی و خصوصی است.

مدیر‌کل حفاظت محیط‌زیستی خراسان رضوی نیز در آغاز بهره‌برداری از ایستگاه پایش هوای شهر سنگان گفت: افتتاح این ایستگاه از دو منظر دارای اهمیت است، اول این که این ایستگاه اولین ایستگاه پایش کیفیت هوا در سطح شهرستان‌های استان است که به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

مهدی اله پور افزود: دومین ویژگی این افتتاح این است که این دستگاه ساخت مجموعه‌های دانش‌بنیان داخلی و فرزندان این کشور است و توانسته استانداردهای ملی و زیست محیطی را کسب کند.

اله‌پور اعتبار هزینه‌ شده برای این ایستگاه را ۷۰۰ میلیون تومان و بسیار کمتر از دستگاه‌های مشابه خارجی ذکر کرد و افزود: شهرهای نیشابور و سرخس دو شهر دیگری است که این دستگاه‌ها در آن نصب و راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز