خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان خبر داد؛

انهدام باند کلاهبرداری درج آگهی استخدام ‏در فضای مجازی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۸۳۵

فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۴ نفره کلاهبرداری آگهی استخدام کمیته امداد در فضای مجازی با بیش از ۱۴۰ شاکی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار "یحیی الهی" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی شکایات تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه توسط افراد ناشناس از طریق فضای مجازی با درج آگهی استخدام کمیته امداد در استان لرستان و ایلام از آنان کلاهبرداری شده است، بلافاصله مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات افراد مالباخته و بررسی‌های اولیه مشخص شد قربانیان با مشاهده آگهی استخدام اقدام به برقراری ارتباط با فرد درج کننده آگهی کرده و افراد کلاهبردار نیز به بهانه ثبت نام و شرکت در آزمون مبلغ ۱۲۵ هزار تومان از قربانیان اخذ و پس از آن پاسخگوی تماس های آنها نبوده است.

فرمانده انتظامی استان لرستان با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات پلیسی و تخصصی ۴ نفر را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی، طی عملیات های منسجم دستگیر و تحویل مراجع قضایی کردند گفت: بیش از ۱۴۰ نفر بعنوان مالباخته مورد سوء استفاده این افراد شیاد قرار گرفته است.

سردار الهی از عموم شهروندان خواست: در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی و مشاوره مستقیم کارشناسان استفاده کرده و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست های مردمی و یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز