خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خبر داد؛

تامین ۲۱۶ هکتار زمین برای متقاضیان مسکن در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۴۲۲

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از تامین ۲۱۶ هکتار زمین برای متقاضیان مسکن استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمدرضا دالوند در جلسه شورای مسکن استان با بیان اینکه یکی از شعارهای دولت سیزدهم قانون جهش تولید مسکن است، اظهار کرد: مشکلات و مسائلی در استان برای پرداخت تسهیلات مسکن وجود داشت که با برگزاری جلسات به صورت هفتگی و بررسی عملکرد بانک‌ها موانع موجود مرتفع شد.

وی در ادامه به تسهیلات مسکن روستای اشاره کرد و افزود: سهمیه ابلاغی استان ۷۲۰۰ بود که تا امروز ۲۹۲۴ مورد انعقاد قرارداد و در سامانه جامع طرح نهضت ملی مسکن(تم) ثبت شده است.

 معاون استاندار گفت: امیدواریم در کمترین زمان ممکن ۶۰ درصد باقیمانده سهمیه ابلاغی به استان در بانک‌ها به مرحله انعقاد قرارداد و پرداخت برسد.

 وی ادامه داد: این موضوع تاثیر بسیار مهمی در ایجاد اشتغال، بازسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی دارد، چراکه در صورت رخ دادن حوادث طبیعی دیگر نگرانی خاصی وجود نخواهد داشت.

 دالوند به اقدامات صورت گرفته برای تامین مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اشاره و با بیان اینکه تا پایان سال در استان مددجوی فاقد مسکن در روستاها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در بحث اقدام ملی حدود ۱۴۰ هزار در سامانه ثبت نام کرده که پس از پالایش در مرحله اول حدود ۴۰ هزار تن واجد شرایط شناخته شده که باید برای آنها زمین تامین و تسهیلات لازم درنظر گرفته شود.

 وی افزود: تا امروز در شهرهای استان حدود ۲۱۶ هکتار زمین تامین شده و همچنین در شهرهای زیر ۲۵ هزار گام خوبی برداشته‌ایم که در حال طی شدن مراحل قانونی است.

 معاون استاندار عنوان کرد: با توجه به تعداد متقاضیان واجد شرایط باید در بازه زمانی چهار ساله که دولت اعلام کرده مشکل مسکن آنان حل شود.

 وی افزود: تاکنون برای حدود بیش از ۱۳ هزار از این تعداد زمین تامین شده و در حال طی کردن مراحل اجرایی است، همچنین تعدادی از واحد‌ها آماده شده و به‌زودی تحویل متقاضیان می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز