خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان:

استان قزوین پاسخگوی نیاز جامعه کارگری در حوزه درمان نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۴۰۶

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: امکانات درمانی و بیمارستانی استان جوابگوی جامعه کارگری و بیمه شدگان تامین اجتماعی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، در مراسمی با حضور ناقوسی مدیرکل امور درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی و جمعی از مدیران محلی ضمن تقدیر از خدمات ۱۵ ماهه شمس الدینی مقدم مدیرکل سابق، اورنگ شیخ بگلو به عنوان مدیر جدید درمان تامین اجتماعی استان منصوب شد.

عیدعلی کریمی در این مراسم اظهار داشت: از شمس‌الدینی مدیرکل سابق ممنون هستیم که خدمات خوبی داشتند، اما مشکلاتی هم داریم که باید به آنها رسیدگی شود.

وی بیان کرد: جامعه اصلی و مخاطبان شما کارگران هستند و چون بخش درمان تخصصی است انتظار می‌رود تغییر مدیریت‌ها زود هنگام نباشد و یک مدیر بتواند برنامه‌های خود را پیاده کند.

کریمی تصریح کرد: استان قزوین با بیش از ۸۰۰  هزار نفر جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی با داشتن دو بیمارستان و ۸ درمانگاه و حتی بیمارستان‌های خصوصی هم پاسخگوی نیازها نیست.

دبیر اجرایی خانه کارگر اظهار داشت: با ساخت یک درمانگاه مشکل درمانی کارگران حل نمی شود و انتظار داریم مشکلات کارگران و بیمه درمانی و حقوقی آنها منعکس شود و تصمیم گیری مناسبی صورت گیرد.

کریمی اظهار داشت: امروز بیمارستان‌ها با دو سوم نیروی تخصصی کار می‌کنند و تجهیزات درمانی فرسوده است و چهار بیمارستان خصوصی که خدمت رسانی می‌کنند همه امکانات‌شان به اندازه بیمارستان رازی نیست.

این مسئول کارگری گفت: در تامین نیروی پزشکی، درمانی و استفاده از نیروهای تخصصی باید همه کمک کنند زیرا در بخش درمان مستقیم امکانات فعلی جوابگو نیست و اگر قرار است خدمات را واقعی کنید با کمبودهای نیروی انسانی و تجهیزات مواجهیم که باید تامین شود.

کریمی اضافه کرد: قانون الزام را داریم و این افتخار نیست که به بازنشستگان خدمات رایگان می‌دهید بلکه این یک الزام است و امروز نیاز داریم درمان مستقیم و قانون الزام را رایج کنیم که بخش بیمه تکمیلی یک بخش کوچک است.

دبیر اجرایی خانه کارگر افزود: چرا بیمه آتیه سازان یک سوم هزینه درمان تکمیلی را پرداخت می‌کند و مابقی را متقبل نمی‌شود و امروز حداقل ۳۰ درصد هزینه بیمه شدگان را بخش درمان شامل می‌شود و در بیمارستان ها مشکل داریم بهترین دستگاه mri را داریم ولی فعال نیست و بخش اورولوژی هم نداریم 

کریمی گفت: از مسئولان سازمان تامین اجتماعی انتظار داریم در بخش پرستاران تجدید نظر کنند و پرداختی پزشکان را به روز رسانی کنند تا انگیزه لازم برای خدمت رسانی مهیا شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان یادآور شد: درمانگاه محمدیه باید ۶۰ نیرو داشته باشد اما فقط ۳۰ نیرو دارد و به کادر درمانی آنها فشار زیادی وارد می شود که باید برای تامین نیرو اقدام کرد.

وی گفت: جامعه کارگری و بازنشستگان در خدمت مدیران تامین اجتماعی هستند تا کارها به سرعت پیش برود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز