خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی مشهد خبر داد؛

اجرای حکم تخریب ۴۲۰ هکتار از ساخت و سازهای غیر مجاز در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۲۲۳

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: حکم تخریب ۴۲۰ هکتار از ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی روستاهای «گنبدواز و خوش هوا» در شهرستان مشهد انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد میری دیسفانی در این خصوص افزود: تخریب یا قلع و قمع اراضی مطابق با اجرای دستورات قضایی اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ حفاظت از تغییر کاربری اراضی کشاورزی انجام می شود. 

وی بیان کرد: متعاقب تغییر کاربری غیر مجاز، صرفاً تخریب یا قلع و قمع پس از رسیدگی قضایی و صدور حکم قطعی امکان‌پذیر است و اعمال آن بدون حکم قطعی فاقد وجاهت قانونی و خود موجب ضمانت ‌اجرای کیفری است.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: با توجه به نقش زمین در امنیت غذایی،حکم قلع و قمع بر مبنای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها صادر می شود.

وی اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفاظت از تغییر کاربری اراضی کشاورزی را از وظایف مأموران جهاد کشاورزی دانست و افزود: در این راستا با همکاری معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی مشهد، کمیته صیانت و پشتیبانی یگان حفاظت نیروی انتظامی استان ، اجرای دستور قضایی قلع و قمع در اراضی روستاهای «گنبدواز و اراضی خوش هوا» شهرستان مشهد انجام شد.

میری اظهار داشت: بدین منظور در پهنه ۴۲۰ هکتاری به تعداد ۱۲۲ مورد دیوار کشی، ۵۵ مورد پی کنی، پنج واحد بنای در حال ساخت و هفت استخر در حال ساخت قلع و قمع انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز