خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی لرستان:

113 هکتار گلخانه در استان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۲۲۰

رئیس جهاد کشاورزی لرستان گفت: در استان 113 هکتار گلخانه وجود دارد.

به گزارش ایلنا، سید عماد شاهرخی در آیین افتتاح گلخانه هیدروپونیک شهرک چنگایی سراب نیلوفر خرم آباد که با حضور  وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد، اظهار داشت: گلخانه 12 هزار متری هیدروپونیک در زمینه کاشت نشا گوجه فرنگی  با کیفیت صادراتی با تولید سالانه 500 تن به بهره برداری رسید.

وی افزود: برای احداث این مجموعه بالغ بر 150 میلیارد ریال سرمایه گذاری شخصی، هزینه شده است.

شاهرخی عنوان کرد: در کنار گلخانه، سردخانه نیز احداث می‌شود تا در جهت بسته بندی و صنایع تبدیلی نیز فعالیت داشته باشد. در حال حاضر محصولات این گلخانه به کشورهای عراق و امارات صادر می شود و از کشور عمان نیز مشتریانی وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: مهمترین هدف ما در استان، مدیریت گلخانه های کوچک مقیاس است و اینکه بتوانیم محصولات تولیدی استان را بسته بندی و با نام لرستان، صادر کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: قبل از دولت سیزدهم 75 هکتار گلخانه در سطح استان وجود داشته است اما این در حالی است که در سال 1401، 35 هکتار گلخانه در سطح استان به افتتاح رسید.

 شاهرخی با اشاره به اینکه در استان 113 هکتار گلخانه وجود دارد، تصریح کرد: برای 100 هکتار نیز پروانه تاسیس صادر شده است که عمدتا بالغ بر 20 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و منتظر دریافت تسهیلات هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: برای 100 هکتار قریب به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است به گونه ای که برای هر متر مربع 2 میلیون تومان هزینه صرف می شود.

شاهرخی در بخش دیگری از صحبت هایش به وجود 3 شهرک کشاورزی در استان نیز گریزی زد و گفت: سه شهرک کشاورزی در استان وجود دارد که هر کدام 27 تا 30 هکتار سطح زیر کشت دارند.

وی افزود: زیرساخت یکی از شهرک ها به اتمام رسیده است و به بخش خصوصی واگذار شده است. دو شهرک دیگر نیز آماده واگذاری به بخش خصوصی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: هدف گذاری مجموعه سازمان جهاد کشاورزی لرستان برای سال  1402، این است که حداقل 35 هکتار به سطح زیرکشت گلخانه های استان اضافه و به بهره برداری برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به وجود 170 طرح در بخش کشاورزی گریزی زد و گفت: این طرح ها  بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در مجموع به 500 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره برداری نیاز دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز