خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار؛

هشت پروژه میراث فرهنگی در قزوین به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۷۶۸

همزمان با آغاز هفته دولت، با حضور محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین، هشت پروژه میراث فرهنگی، گردشگری و سرمایه‌گذاری استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، در نخستین روز از هفته دولت و با حضور استاندار قزوین، دو واحد اقامتی شامل هتل سنتی خانه تاریخی نبوی و هتل سنتی بهروزی به بهره‌برداری رسید.

خانه تاریخی نبوی (سعدالسلطان) مربوط به دوره قاجار در قزوین و متعلق به خاندان نبوی است که در محله ملک آباد محدوده امامزاده علی واقع شده و پس از مرمت با کاربری اقامتی به بهره‌برداری رسید.

این واحد اقامتی در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع با ۸ اتاق و حجم سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 12 نفر به چرخه گردشگری استان اضافه شد.

هتل سنتی بهروزی نیز که در خیابان امام خمینی و زرگر کوچه قزوین واقع شده با حجم سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد ریال، تعداد۱۰  اتاق، 33  تخت و مساحت ۱۳۵۵ متر مربع برای ارائه خدمات در حوزه گردشگری به بهره‌برداری رسید.

مرمت تزئینات صحن آستان مقدس امامزاده حسین (ع)، مرمت هشتی صفوی در دولتخانه صفوی، مرمت تزئینات کاخ موزه چهلستون، کفسازی محوطه چهلستون، مرمت شبستان شمال غربی مسجد جامع عتیق و مرمت کاروانسرای شاه عباسی آوج از دیگر پروژه‌های امروز بودند که در مجموع برای آن‌ها 210 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز