خبرگزاری کار ایران

شهردار مشهد مطرح کرد؛

سینمای ایران به مشهد بدهکار است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۱۵۵

شهردار مشهد با اشاره به اقدامات انجام‌ شده از سوی مدیریت شهری در حوزه فرهنگی گفت: نیازمند ساخت اثری فرهنگی، اصیل، هویتی و ماندگار برای مشهد حول محور امام رضا (ع) هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدرضا قلندر شریف، در دیدار و گفتگو با محمدحسین لطیفی کارگردان مطرح سینما افزود: از زحمات و تلاش‌هایی که در حوزه کمک به روایت شهر مشهد داشته‌اید تشکر و قدردانی می‌کنم. شهرداری مشهد همیشه به‌ویژه از زمانی که نظام شورایی در مدیریت شهری حاکم شده است در حوزه‌های فرهنگی هزینه می‌کند و این در حالی است که برای یکپارچه و هدف‌دار کردن فعالیت‌های فرهنگی از دوره دوم شورای شهر معاونت فرهنگی نیز در شهرداری شکل گرفت.

شهردارمشهد تصریح کرد: در کنار اقدامات فرهنگی و فعالیت‌های روابط عمومی شهرداری به‌تدریج در حوزه رسانه ابتدا به شکل هفته‌نامه،روزنامه و سپس موسسه تحت عنوان شهرآرا واردشده و در ابعاد مختلف رسانه‌ای فعالیت داشته است و مدیریت شهری برای این موضوع هزینه می‌کند.

قلندر بابیان اینکه علی‌رغم همه اقدامات فرهنگی انجام‌شده هنوز یک کار ماندگار و اصیل فرهنگی که برای شهر به یادگار بماند نداشته‌ایم اظهار کرد: با هزینه‌هایی انجام‌شده مشهد هنوز یک اثر فرهنگی و فاخر که هرگاه آن را دیدی یاد و خاطرات را پیش چشم بیاورد و برای آیندگان به یادگار بماند ندارد.

وی تصریح کرد: در بحث بودجه‌های فرهنگی، اجتماعی، روابط عمومی و رسانه، شهرداری مشهد بعد از تهران شاید دومین شهر ازلحاظ اختصاص بودجه به حوزه فرهنگی است و با توجه به این موضوع می‌خواهیم این بودجه را هدفمند کنیم.

شهردارمشهد ادامه داد: درمجموع به دنبال این هستیم تا در حوزه فرهنگی هزینه‌های انجام‌شده منتج به آثاری فاخر، هویت‌بخش، اصیل و ماندگار حول محور امام رضا(ع) برای شهر مشهد شود.

قلندر اضافه کرد: البته حول محور امام رضا(ع) و موضوعاتی که غیرمستقیم مرتبط با مشهد بوده فیلم‌ها و سریال‌هایی ساخته‌شده است اما فیلم مستند فاخری در خصوص شهر مشهد حول محور امام رضا(ع) نداشته‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه معتقدیم با امکاناتی که در مشهد و حداقل در اختیار شهرداری در بخش‌های مختلف قرار دارد ظرفیت ساخت اثری ماندگار و فاخر وجود دارد خاطرنشان کرد: لوکیشن های بسیار خوبی چه در حوزه زیارت و چه در حوزه‌های فرهنگی و تاریخی در شهر وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها به نحو مناسبی بهره‌برداری کرد.

شهردار مشهد افزود: نیروهای جوان و خوش‌فکری در حوزه فرهنگی،روابط عمومی و رسانه شهرداری وجود دارد اما بااین‌وجود تولید چنین آثاری نیازمند استفاده از افرادی باتجربه، متخصص، معتقد و حرفه‌ای چون جناب آقای لطیفی که سابقه بسیار خوبی در ساخت فیلم‌های سینمایی و سریال‌های مختلف به‌ویژه در حوزه دفاع مقدس و حوزه اجتماعی به همراه دارند دارد.

قلندر ادامه داد: درمجموع به دنبال این هستیم تا دراین دوره ساخت آثار فرهنگی ماندگار،اصیل،هویت‌بخش، دل‌نشین و فاخری را به‌ویژه حول محور امام رضا(ع) و شهر مشهد با استفاده از ظرفیت‌های افراد باتجربه‌ای همچون جنابعالی با فیلم‌نامه‌هایی قوی شاهد باشیم.

سینما ایران باید به مشهد ادای دین کند

همچنین محمدحسین لطیفی،کارگردان مطرح سینمای ایران در دیدار با شهردارمشهد، گفت: معتقدم سینمای ایران باید به امام رضا(ع) و مشهد ادای دین کند. اصالتاً تهرانی هستم اما همه‌جا گفته‌ام که مشهد شهر دوم من است و خود را یک مشهدی می‌دانم.

کارگردان مطرح سینمای ایران بابیان اینکه کار کارشناسی خوبی در حوزه روایت شهر مشهد از سوی شهرداری انجام‌شده است اظهار کرد: این اقدام که درراستای تولید آثاری در خصوص مشهدالرضا(ع) و هویت شهری آن است حرکتی شایسته وقابل تقدیر است.

لطیفی ادامه داد: در همین راستا سوژه‌های مختلفی شناسایی‌شده که باید تولید شود و این‌جانب نیز هر جا که بخواهد کار خوبی انجام شود به‌ویژه با موضوع امام رضا(ع) و شهر مشهد به آن ورود پیداکرده و برای همکاری اعلام آمادگی می‌کنم.

محمدحسین لطیفی از کارگردانان برجسته سینمای ایران است که آثار فاخری زیادی همانند فیلم غریب و روز سوم را در کارنامه خود دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز