خبرگزاری کار ایران

در صحن علی شورای شهر؛

انتشار ۲۴ هزار میلیارد ریال اوراق مالی برای قطار شهری و بافت فرسوده میدان شهدای مشهد به تصویب رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۳۱۷

لوایح دوفوریتی انتشار ۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی برای قطارشهری و ۴ هزار میلیارد ریال اوراق مالی برای طرح بزرگ میدان شهدا در شورای شهر مشهد در صحن علنی شورای شهر به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا از مشهد، در هفتادویکمین جلسه علنی ششمین دوره شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، لایحه دوفوریتی با موضوع انتشار اوراق مالی اسلامی برای خطوط قطار شهری از محل بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به تصویب رسید. بر اساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به استناد بند (د) تبصره  قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای اجرای خطوط قطار شهری مشهد، نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی‌الحساب مورد توافق با بانک مرکزی به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال اقدام کند.

محمود عیدی، رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد، در این رابطه اظهار کرد: در توافقاتی که با دولت صورت گرفت، قرار بود ۲۰۰۰ میلیارد تومان از نفت به قطار شهری کمک شود و ۲۰۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز آورده شهرداری باشد. انتشار اوراق مشارکت امسال و سال آینده فرصتی شد تا برای افزایش سرعت اجرای پروژه نسبت به تامین سهم خودمان برنامه‌ریزی کنیم که بازپرداخت این ۲۰۰۰ میلیارد ۱۰۰ درصد با خود شهرداری است. با تامین سهم شهرداری دنبال اخذ سهم دولت نیز خواهیم بود.

در بخش دیگری از جلسه لایحه دوفوریتی با موضوع انتشار اوراق مالی اسلامی برای بافت فرسوده طرح بزرگ میدان شهدا از محل بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور تصویب شد. بر اساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به استناد بند (د) تبصره پنج قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز از محل طرح‌های بازسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیر رسمی نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی برای طرح بزرگ میدان شهدا به مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد ریال با سود علی‌الحساب مورد توافق با بانک مرکزی در سال ۱۴۰۱ اقدام کند.

محمود عیدی، رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد، گفت: امسال ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه برای اوراق مشارکت در قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور در نظر گرفته شده است. ۶۰۰۰ میلیارد تومان یعنی ۵۰ درصد سهم دولت بود که به حمل‌ونقل عمومی اختصاص پیدا کرد و ۶۰۰۰ میلیارد تومان دیگر پرداخت ۱۰۰ درصد توسط شهرداری‌ها بود. ما در مرحله اول برای ۲۰۵۰ میلیارد تومان از شورا مصوبه گرفتیم.

وی افزود: با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک می‌شویم و هنوز بخشی از این اوراق جذب نشده برای بافت فرسوده و اینکه بتوانیم کسری‌های میدان شهدا را تکمیل کنیم، برای ۴۰۰ میلیارد تومان از شورا درخواست داشتیم که تا پایان سال کارهای جذب آن را انجام دهیم. هماهنگی اولیه با وزارت کشور نیز انجام شده است.

عیدی بیان کرد: در خصوص میدان شهدا سه موضوع وجود داشت؛ موضوع اول ترافیک بود تا عرصه میدان را افزایش دهند؛ موضوع دوم بافت فرسوده و موضوع سوم نیز اقتصادی بود. بخشی از کار انجام شده اما به این دلیل که هنوز مباحث ترافیکی تکمیل نشده بر ۲ موضوع دیگر نیز تاثیر گذاشته است. برای دسترسی عابران پیاده از حاشیه میدان به داخل عرصه راه‌های مختلفی تدارک دیده شده اما هیچ کدام انجام نشده، در نتیجه مساله ترافیک با چالش مواجه شده است. به این دلیل که دسترسی پیاده به عرصه و زیر عرصه را فراهم نکردیم، پروژه‌های اقتصادی به مشکل خورده و نتوانستیم رونقی ایجاد کنیم. این اعتبار قرار است مانده اقدامات در سطح منفی یک را به انجام برساند و دسترسی‌ها را فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز