خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان خبر داد؛

اختصاص ۴ میلیارد ریال برای ساماندهی پل‌های معلق دره شیرز کوهدشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۶۲۹

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اختصاص ۴ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی پل‌های دره شیرز کوهدشت خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، عطا حسن‌پور  در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران در دره شیرز کوهدشت ۴ میلیارد ریال اعتبار برای ایمن‌سازی پل‌های معلق دره شیرز اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان افزود: هرکدام از پل‌های معلق دره شیرز ۵۲ متر طول دارد و تلاش می‌کنیم که زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری در این منطقه کم‌نظیر فراهم شود.

وی با بیان اینکه دره شیرز در ۵۵ کیلومتری شهرستان کوهدشت در زردلان و در منطقه اولادقباد واقع شده گفت: این جاذبه که در محل تلاقی استان‌های کرمانشاه و ایلام و لرستان پدید آمده مربوط به دوره سوم زمین شناسی یا مزوزوییک است.

حسن‌پور بیان کرد: دره شیرز که بر اثر فرسایش سنگ‌های رسوبی پدید آمده به یک مکان خاص در شرق رشته کوه وره زرد که در زمره رشته کوه‌های زاگرس است تبدیل شده است و هم اکنون یکی از آثار ملی ایران و یکی از ژئوسایت‌های بسیار مهم کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان یادآور شد: این دره ۵ کیلومتر طول دارد و سراسر مسیر آن با دیوارهای رسوبی پوشیده شده که طول دیوارها در ابتدای مسیر کوتاه و در انتها به ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر نیز می‌رسد.

به گزارش ایلنا، پیمودن دره شیرز تا انتهای مسیر نیازمند ۵ الی ۶ ساعت پیاده روی است که طبیعت بکر و جذاب مسیر، رودخانه‌ها و آب‌های گرمی که از دل کوه بیرون می‌آیند، ستون شگفت انگیزی 80 متری که توسط باد و زلزله طی میلیون‌ها سال ایجاد شده و غار معروف به پل خدا که ۱۵۰۰ متر طول دارد و نمایانگر زندگی انسان‌های غارنشین در طول تاریخ است انگیزه پیمودن را دو چندان می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز