خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

با گروه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی غیرمجاز در گیلان برخورد می‌شود/ باشگاه‌های کوهنوردی حق اجرای تور ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۶۵۳

رئیس دفتر بررسی و همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: با گروه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی غیرمجاز برخورد می‌شود و باشگاه‌های کوهنوردی حق اجرای تور را ندارند.

روزبه آلیانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در رشت گفت: با افرادی که بدون اخذ مجوز اقدام به فعالیت در زمینه ثبت نام و اجرای تور‌های گردشگری و طبیعت گردی می‌کنند برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

وی گفت: با عنایت به ماده ۳ آیین نامه نظارت برتاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و سیاحتی مصوب هیات وزیران و بند ۷ قانون صنعت گردشگری که همه افراد متقاضی فعالیت در صنعت گردشگری را ملزم به اخذ مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌کند.

وی افزود: برگزاری تور‌های تخصصی گردشگری و طبیعت گردی می‌بایست صرفاً توسط دفاتر مسافرتی مجوزدار و با استفاده از راهنمایان مجرب صورت گیرد که متاسفانه گا‌ها افرادی بدون تخصص و مهارت لازم و فاقد مجوز به ویژه در فضا‌های مجازی اقدام به تبلیغ در زمینه برگزاری تور‌های گردشگری و طبیعت گردی یک روزه می‌ کنند و مردم نیز بدون توجه به نداشتن مجوز این تورها، در آن شرکت می‌کنند.

روزبه آلیانی با بیان اینکه در حوزه گردشگری تور دارای تعرف مشخصی است و از بخش‌های مختلفی برخوردار است و راهنمای یک تور هم پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مختلف و قبولی در آزمون شایستگی هدایت تور گردشگری را می‌یابد، تصریح کرد: افراد فاقد مجوز و مهارت، گردشگران را به مکان‌های پرخطر در مسیر رودخانه‌ها و کوه‌ها برده و بدون رعایت مسائل ایمنی مسافران، منجر به رخ دادن حوادث تلخ شده‌اند و در زمان بروز حادثه هیچ حمایتی از افراد آسیب دیده انجام نمی‌دهند.

رئیس دفتر بررسی و همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: باشگاه‌های کوهنوردی مجاز به اجرای تور نمی‌باشند و از اداره ورزش و جوانان شهرستان انتظار می‌رود نسبت به جلوگیری از اعزام تور توسط این باشگاه‌ها اقدام کند.

وی در پایان گفت: گروه‌های غیر مجاز گردشگری و طبیعت‌گردی، به ویژه افرادی که درفضا‌های مجازی به تبلیغات خود ادامه می‌دهند، شناساسی و فرا خوانده می‌شوند و درصورت ادامه فعالیت به مراجع قضایی جهت برخورد قانونی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز