خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان:

سهم آب دشت قزوین بعد از 50 سال تخصیص کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۴۴۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با وجود تخصیص بیش از ۵۰ ساله آب کانال به کشت تابستانه متاسفانه امسال شاهد کاهش آب تخصیص داده شده هستیم که ممکن است محصولات زراعی و باغی زیر شبکه دچار خسارت شوند.

به گزارش ایلنا، محمدحسین عطایی روز دوشنبه در سومین کمیته مشترک آب و کشاورزی استان قزوین گفت: سهم آب تابستانه فقط برای کشت‌های پایدار است و کشاورزان دشت قزوین باید نسبت به محدودیت تخصیص آب برای کشت تابستانه آگاه شده و از کشت‌های جدید و خارج از طرح پرهیز کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: در راستای ارتباط با کشاورزان برای اطلاع رسانی بهتر باید نشست‌هایی با حضور فرمانداران برگزار شود و از ظرفیت صداوسیما و تبلیغات محیطی بهره گرفت.

وی اضافه کرد: شبکه دشت قزوین اهمیت بسیار زیادی در حفظ و پایداری کشاورزی این دشت برعهده دارد و بر همین اساس پایه دو دستگاه جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای همکاری و تعامل در راستای تامین آب مورد نیاز است.

این مسئول تصریح کرد: همانطور که همه ما می‌دانیم متاسفانه در بهار امسال با تخصیص دیر هنگام آب در شبکه آبیاری دشت قزوین خسارات جبران ناپذیری به محصولات استراتژیک همچون گندم و کلزا وارد شد.

عطایی خاطرنشان کرد: با بیان اینکه در شرایط کنونی کشت‌های خارج از طرح ممنوع است، گفت: باید کشاورزان و بهره برداران بخش را توجیه کنیم که در این برهه امکان کشت‌های تابستانه و سبزی و صیفی و یا ذرت وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز