خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

تأمین زمین برای خانه‌دار شدن 100 هزار کارگر در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۹۸۰

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: زمین مورد نیاز برای خانه‌دار شدن 100 هزار نفر از کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی در نقاط مختلف کشور تأمین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ارسلان مالکی در جلسه بررسی طرح اقدام ملی مسکن استان مرکزی، افزود: از یک سو وزارت راه و شهرسازی به عنوان بخش دولتی و از سوی دیگر صنایع به عنوان بخش خصوصی، با مشارکت یکدیگر برای خانه‌دار شدن کارگران تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: در شهرستان اراک نیز مکان مناسبی برای خانه‌دار شدن فعالان و کارگران بخش صنعتی استان مرکزی در نظر گرفته شده و در توافق با بخش خصوصی، زمین برای کارگران پیش‌بینی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به ویژگی‌های طرح اقدام ملی مسکن، اظهار داشت: طرح اقدام ملی مسکن از طرح‌های مترقی نسبت به طرح‌های ساخت مسکن بعد از انقلاب، در دهه 60 و 70 و همچنین مسکن مهر است.

مالکی تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته، مقوله الحاق به شهرها وجود نداشت، اما در دولت کنونی برای کمک به اجرای طرح اقدام ملی، استفاده از این امکان مورد توجه قرار گرفته و 3 برابر طرح مسکن مهر، برای طرح اقدام ملی، زمین موجود است.

وی با تأکید بر اینکه طرح اقدام ملی مسکن طرحی قابل انعطاف است و نگاه جدیدی به ساخت مسکن و خانه‌دار شدن مردم دارد، بیان داشت: ساخت 4 میلیون واحد مسکونی تعهد دولت، هم در تولید، هم در بافت، هم در خود مالکی و هم در اراضی دولتی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن تأکید کرد: سیاست دولت استفاده از مشارکت مردمی است. بنابراین در اجرای طرح اقدام ملی مسکن از ظرفیت شرکت‌های انبوه‌ساز، مردم، قرارگاه خاتم و ستاد اجرایی فرمان امام نیز استفاده شده است.

مالکی ابراز داشت: تأمین زمین برای بیش از 32 هزار هکتار از اراضی وزارت راه و شهرسازی در اختیار طرح اقدام ملی مسکن قرار داده شده است. بخشی از این زمین‌ها به مردم واگذار شده و وزارت راه و شهرسازی تسهیلات ویژه در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد تا خودشان مسکن بسازند.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت خالی اراضی برای خانه‌دار شدن نیروهای مسلح و خوابگاه دانشجویی نیز در دستور کار قرار دارد. همچنین استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها مانند دانشگاه‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن در ارتباط با استفاده از ظرفیت‌هایی مانند شهرک‌سازی در طرح اقدام ملی مسکن، گفت: باید شهرک‌سازی نیز مورد توجه قرار گیرد و در این راستا در اصفهان احداث یک شهرک و در تبریز احداث 3 شهرک در دستور کار قرار دارد.

مالکی به ظرفیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره داشته و افزود: در واگذاری زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن نباید از روستاها غافل شد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید علاوه بر اجرای طرح هادی، به طرح اقدام ملی مسکن نیز توجه کند.

وی به دیگر تلاش‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرده و ادامه داد: آماده‌سازی اراضی برای احداث واحدهای مسکونی از بخش‌های مهم در طرح اقدام ملی مسکن به شمار می‌رود که با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیش رفته است و تا ماه آینده زمین بدون آماده‌سازی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار داشت: در استان مرکزی نیز برای احداث 20 هزار واحد مسکونی زمین تأمین شده و کار به سرعت در حال پیشرفت است. برای این موضوع توافق با مالکان خصوصی انجام شده و از اراضی دولتی که در محدوده حریم بوده نیز استفاده شده است.

مالکی تصریح مرد: پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی مطلوب است. البته برخی طرح‌ها به خاطر کمبود زمین پیشرفت مطلوبی ندارند که با تأمین زمین این مشکل رفع می‌شود. همچنین یکی از ظرفیت‌هایی که این استان در طرح اقدام ملی استفاده کرده، بهره‌گیری از زمین‌های اوقافی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: در این استان 150 هزار نفر برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که 90 هزار نفر واجد شرایط 3 شرط هستند و نزدیک به 40 هزار نفر نیز 4 شرط را دارا هستند.

حمید انعامی افزود: همچنین در استان مرکزی برای احداث 30 هزار واحد مسکونی زمین تأمین شده است که از این میزان 20 هزار واحد مسکونی تعریف پروژه شده و 16 هزار واحد مسکونی نیز در حال ساخت است. 

تأمین زمین برای خانه‌دار شدن 100 هزار کارگر در کشور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز