خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل به ایلنا خبر داد:

تحویل زمین رایگان به 5 هزار واحد مسکن اقدام ملی در استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۶۵۹

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از ​تحویل زمین با ارزش رایگان برای 5 هزار واحد مسکن اقدام ملی در استان خبر داد.

محبوب حیدری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا از تحویل زمین رایگان و با ارزش به 5 هزار واحد مسکن اقدام ملی در استان اردبیل خبر داد و گفت: این اقدام برای کمک به متقاضیان مسکن اقدام ملی مسکن و پایین آوردن قیمت تمام شده این واحدها برخلاف سایر استان‌ها در اردبیل انجام شده است. 

وی افزود: با پرداخت به موقع مبالغ متقاضیان در مراحل مختلف تا شهریور‌ماه امسال قادر به تحویل 200 واحد مسکن اقدام ملی در اردبیل هستیم .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل طرح اقدام ملی مسکن را آخرین شانس برای خانه دار شدن افردی دانست که فاقد مسکن هستند و در این خصوص بیان کرد: تمام تلاش ما این است که واحدهای در دست احداث با کیفیت مناسب و استاندارد در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

حیدری بیان کرد: یک هزار واحد مسکن اقدام ملی در قالب تعاونی ادارات نظیر صدا و سیما ، سپاه ، بنیاد شهید و بنیاد ناجا با تحویل زمین رایگان احداث می‌شود که اخیرا خانه مطبوعات نیز برای خانه دار شدن خبرنگاران در بهره مندی از این طرح اعلام آمادگی کرده که زمین رایگان در اختیار آنها نیز قرار خواهد گرفت.

تحویل 42 هزار واحد مسکن مهر در استان اردبیل

حیدری ادامه داد: در مراسم ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور شهریور ماه سال گذشته موفق شدیم همه 42 هزار واحد مسکن مهر را در استان اردبیل تحویل متقاضیان دهیم.

وی گفت: با بسته شدن پرونده مسکن مهر تمام تمرکز ما بر روی ساخت 5 هزار واحد مسکن اقدام ملی در استان اردبیل است که 3 هزار و 500 واحد آن در شهر اردبیل و 1 هزار 500 واحد در سایر شهرستان‌ها احداث و تحویل متقاضیان می شود.

اجرای 35 طرح باز آفرینی شهری در استان اردبیل 

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با تامین سالانه 20 میلیارد تومان اعتبار طرح های بازآفرینی شهری به تعداد 35 مورد در مناطق مختلف استان اردبیل در حال اجرا است.

وی افزود: این طرح ها شامل احداث سرای محله، پارک، توسعه فضای سبز و طرح های عمران شهری در مناطق محروم است که در سال‌های 97 و 98 به میزان 28 میلیارد تومان و در سال گذشته نیز 20 میلیارد تومان اعتبار در این بخش تامین و در اختیار پیمانکاران پروژه ها قرار گرفت.

536 کیلومتر از راه‌های استان اردبیل ردیف اعتبار ملی دارد 

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با تلاش استاندار اردبیل و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در 4 سال اخیر برای 536 کیلومتر از راههای مواصلاتی استان اردبیل ردیف اعتبار ملی اخذ شده است .

حیدری ادامه داد: بیش از 98 درصد پیمانکاران فعال در حوزه راه‌ها بومی بوده و با کمترین توقع در چند شیفت کاری پروژه ها را با سرعت به پیش می برند.

60 کیلومتر بزرگراه در سالجاری تکمیل و افتتاح می شود

وی گفت: امسال حدود 60 کیلومتر بزرگراه در قالب 9 طرح توسعه بزرگراهی در مناطق مختلف استان اردبیل به بهره برداری می رسد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: این طرح های افتتاحی شامل محور اردبیل – مشگین شهر ، اردبیل – سرچم ، پارس آباد – سربند ، سربند – مشگین شهر ، ورودی گرمی، رضی – امیر کندی، تونل حیران، سرعین – آلوارس و کریق – آرموداق است.

مطالعات فاز 1 و 2 تمام راههای استان اردبیل در حال انجام است

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل از انجام مطالعات امکان سنجی و توسعه بزرگراه های استان اردبیل در فاز 1 و 2 خبر داد و گفت:این مطالعات با اولویت آمار تردد در محورهای مواصلاتی استان احداث بزرگراه در حال انجام است به طوریکه هزینه هر کیلومتر توسعه بزرگراه 10 تا 15 میلیارد تومان می باشد.

واگذاری احداث 300 کیلومتر بزرگراه به پیمانکاران

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص واگذاری احداث بزرگراه ها نیز به خبرنگار ایلنا گفت: احداث 300 کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل با انتخاب پیمانکار در حال انجام است که امسال با تلاش و همکاری این پروژه ها سرعت بیشتری می گیرد .

وی افزود: در محور اردبیل – سراب تا یکماه آینده عملیات اجرایی توسعه بزرگراه در این مسیر با انتخاب پیمانکار شروع خواهد شد.

اختصاص 100 میلیارد تومان منابع بانکی برای تکمیل کلور – درام 

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با تزریق 100 میلیارد تومان اعتبار از منابع بانک مسکن روند احداث محور کلور – درام در سال تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها سرعت بیشتری می گیرد. 

حیدری در نشست خبری با فعالان رسانه ای استان اردبیل اظهار کرد : 17 کیلومتر از محور کلور – درام به مناقصه رفته تا با انتخاب پیمانکار این راه ارتباطی در جنوب استان اردبیل شکل اجرایی و عملیاتی سریعتر به خود بگیرد .

وی افزود : در جنوب استان علاوه بر محور کلور – درام در سال گذشته شاهد بهره برداری از راه گردشگری شال – ماجولان – ماسوله و  محور خلخال به اسالم و پونل بودیم.

انجام عملیات حفاری و انفجار تونل دوم حیران

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در پایان به انجام عملیات حفاری و انفجار تونل دوم حیران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر عملیات حفاری و اولین انفجار تونل دوم حیران انجام شده تا این تونل به طول 600 متر اجرایی شده و تردد در این مسیر تسهیل شود.

حیدری اذعان کرد: پیمانکار این پروژه از روزهای نخست سال جدید عملیات تعریض این مسیر را بطول 3/2 کیلومتر آغاز کرده که امیدواریم تا پایان سال این پروژه آماده افتتاح شود.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز