خبرگزاری کار ایران

مدیر امور آب و فاضلاب گناباد خبر داد؛

ورود ماهانه بیش از ٢ هزار مترمکعب آب از چشمه و قنات‌ها به مخازن گناباد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۴۲۲

مدیر امور آب و فاضلاب گناباد از دو هزار و ۸۹۶ متر مکعب آب چشمه‌ها و قنوات در هر ماه به ورودی مخازن شهرستان گناباد خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجید اکرادی گفت: از مجموع ۱۸۵ هزار متر مکعب آب استحصال شده از منابع تأمین آب گناباد در هر ماه، دو هزار و ۸۶۹ متر مکعب آن مربوط به آب چشمه‌ها و قنوات است که پایداری و بهره‌وری بسیار بالایی دارند.

وی با بیان اینکه حدود ۹۹ درصد این منابع در بخش کاخک وجود دارد، ادامه داد: چشمه‌ها و قنوات به دلیل این که کمترین آسیب را به سفره‌های آب زیرزمینی وارد می‌کند، به صورت ثقلی و بدون مصرف برق استحصال می‌شوند، پایداری بسیار بالا و برای بلند مدت منابع قابل اطمینانی به حساب می‌آیند.

اکرادی گفت: برعکس چشمه‌ها و قنوات، سطح آب چاه‌ها روز به روز کمتر می‌شود و مشکلات فراوانی برای تامین آب و محیط زیست به وجود می‌آورند.

وی از مالکین قنوات و چشمه‌ها درخواست کرد با فروش سهم آب خود به صورت موقت یا دائم و همچنین نذر آب به شکل موقت و یا وقف آن، همچون نیاکانمان در راه شرب و بهداشت مردم، دعای خیر انسان‌هایی که در وضعیت فعلی با کمبود و یا حتی بی‌آبی درگیر مصائب فراوانی هستند را در دنیا و آخرت با خود همراه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز