خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

۱۵ سال استفاده غیرمجاز ۲۳۰ دامداری حاشیه شهر تربت جام از آب شرب

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۸۸۷

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان تربت جام با اشاره به انشعابات غیرمجاز دامداری های حاشیه شهر گفت: تامین آب شرب در تربت جام دچار مشکل شده است و برای حل این مسئله باید تدبیر اساسی اندیشیده شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، مرتضی اشراقی از انشعابات غیر مجاز مجوز به عنوان یک چالش اساسی در حوزه آب شرب شهرستان نام برد که بدون حساب مصرف می شود و تبعاتی را متوجه شبکه و تاسیسات آب می کند.

وی با بیان اینکه دامداری های غیرمجاز حاشیه شهر در پایین‌ترین ‌نقطه شهر واقع شده‌اند و هنگام  آبرسانی به شهر، زودتر از دیگر مناطق به آب شرب متصل می‌شوند اظهار داشت: بر اساس آمار موجود ۲۳۰ واحد دامداری در این منطقه احداث شده که تنها ۹ واحد مجوز دارند و حدود ۱۵سال است از آب شرب به صورت غیرمجاز استفاده می کنند.

وی با استناد به مصوبه  شورای تامین شهرستان تربت جام برای قطع انشعابات غیر مجاز واحدهای دامداری افزود: چنانچه قرار به ساماندهی این واحدها می باشد باید انشعاب تمام دامداری ها قطع شود و یا صاحبان واحدها اقدام به دریافت  مجوزکنند.

فرماندار تربت جام هم  تبعات فعالیت واحدهای غیر مجاز دامداری حاشیه این شهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: سامان‌دهی این واحدها که در تعداد خانواده زندگی می کنند به زودی عملی می شود.

حسین جمشیدی  با تاکید بر ضرورت اجرای قانون توسط صاحبان دامداری ها، از آمادگی فرمانداری برای ساماندهی این  واحدها خبرداد و از صاحبان آن ها خواست قبل از اینکه دچار خسارت شوند نسبت به دریافت مجوزهای قانونی از مراجع ذیصلاح اقدام کنند.

وی مصارف غیرمجاز آب، برق و گاز در این واحدها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: واحدهای دامداری حاشیه شهر سالهاست  از آب شرب برای  دام  استفاده می کنند و هزینه‌ای هم  نمی پردازند.

وی «معدآباد»، «غصن آباد» و «سجادیه» را از مناطق حاشیه‌ای شهر تربت جام معروفی کرد که با استقرار واحدهای دامداری، ضمن ایجاد مشکلات اجتماعی، از خدمات شهری هم به طور غیر مجاز استفاده می‌ شود.

فرماندار تربت جام در همین رابطه به ورود جدی دستگاه قضایی شهرستان به موضوع دامداری ها و انشعابات غیر مجاز اشاره کرد و اظهار داشت: در سایر نقاط شهرستان نیز مشکلاتی در حوزه آب شرب وجود دارد که به جد پیگیر رفع آن ها  هستیم.‌

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز