خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

تداوم روند نزولی دلار تا پایان هفته / سرمایه‌گذاری با سفته‌بازی متفاوت است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۸۵۶

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه نرخ اسکناس و حواله دلار آمریکا در ادامه روند کاهشی هفته گذشته، گفت: روند نزولی دلار تا پایان هفته بعدی تداوم دارد.

محمدرضا صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در یزد با یادآوری پیش بینی فروردین ماه برای ریزش نرخ دلار اظهار داشت: انتظار می رود ریزش نرخ دلار تا پایان هفته بعدی هم تداوم داشته باشد و بعد از آن به ثبات نسبی برسد.

وی با بیان اینکه مردم سرمایه گذاری کنند اما به سمت بازار ارز برای سرمایه گذاری نروند افزود: سرمایه‌گذاری با سفته‌بازی متفاوت است و تجربه سرمایه‌گذاری بدون اطلاع و دانش کافی مسئله‌ای است که بنظر می‌رسد برخی افراد در خرید ارز با آن مواجه ‌شدند.

صادقی با بیان اینکه ریزش ارز ناشی از اتفاقات اخیر منطقه و ارتباط ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپایی است ادامه داد: اتفاقات منطقه ای نیز در قیمت ارز تاثیر دارد و برای سرمایه گذاری توصیه دارم به سمت صندوق های سرمایه گذاری و تولید بروند.

وی با اشاره به اینکه نرخ تورم نیز در یکی دو ماه آینده کاهش خواهد یافت تصریح کرد: ارز آزاد در اختیار سفته بازان و دلالان بود در حالی که تجار و تولید کنندگان ارزی بالاتر از نرخ ارز دولتی در اختیار نداشتند و دولت برای تامین مایحتاج عمومی مردم و تولید ارز دولتی را به میزان کافی تامین کرده است.

صادقی با بیان تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاران و متقاضیان ارز که تقاضای آن‌ها رسمی و مولد باشد به راحتی ارز دولتی برای آن ها تامین شده و در آینده هم می شود عنوان کرد: بررسی آمار و ارقام منتشر شده از شاخص‌های اقتصادی کشور نشان دهنده شرایط خوب کشور در مدیریت نرخ ارز است و به زودی وضعیت بهتری نیز با کاهش تورم هم خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه نرخ ارز در بازار آزاد هم تا میزان نرخ ارز در بودجه سال جاری کاهش خواهد یافت اضافه کرد: حجم ارز مبادله ای در کشور اندازه ای نیست که در تولید تاثیر بگذارد و قیمت ها را تا این اندازه بالا بکشد و طلا نیز به نسبت دلار تاثیر پذیر خواهد بود و با کاهش قیمت مواجه است.

صادقی با اشاره به اینکه مردم برای حفظ سرمایه خود نیاز به سرمایه گذاری دارند اما باید از سرمایه گذاری در ارز خودداری کنند گفت: ورود به هر بازاری برای سرمایه‌گذاری نیازمند دانش و تخصص کافی در اصول سرمایه‌گذاری است و قطعا رفتار هیجانی، بدون اطلاع دقیق و احتیاط نکردن در ورود به بازار می‌تواند زیان سنگینی متحمل کند.

وی بیان داشت: توصیه دارم سرمایه های بزرگ به سمت تولید برای مولدسازی هدایت شود و سرمایه های خرد نیز با دقت و نظر کارشناسی در صندوق های درآمد ثابت سهام و یا شرکت های تعاونی که پذیره نویسی دارند، با کسب اطلاعات از اداره کل تعاون و بررسی زیرساخت های شرکت های تعاونی سرمایه گذرای کنند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه پیشنهاد سرمایه گذاری در شاخص یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی بورس به مردم داده شد و امروز شاخص بالای دو میلیون و ۲۸۸ هزار واحد است کماکان به این بازار توصیه دارم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تحریم های ایران در افت دلار در کشورهای منطقه نیز تاثیرگذار بوده است اظهار داشت: الان کشورهای دنیا به سمت ارزهای دیگری رفته و در حال حذف دلار از چرخه خود هستند تا به شکلی از تهدیدهای آمریکا دور باشند.

انتهای پیام/

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز