خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد:

سه هزار واحد طرح ملی مسکن تا پایان امسال قابل بهره‌برداری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۴۸۹

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد گفت: در سال جاری باید حداقل سه هزار واحد مسکونی در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تکمیل و بهره‌برداری شود.

به گزاش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد، مجید دهقانی زاده در نشست بررسی طرح های مسکن ملی یزد با تشریح برنامه عملیاتی استان برای تحقق مولفه‌ رشد تولید اظهار داشت: این برنامه مبتنی بر برنامه تحولی یزد نوین و در چارچوب اسناد ملی و استانی آمایش سرزمین و سند تحول دولت مردمی تهیه و تدوین شده است.

وی تجهیز منابع و سرمایه‌گذاری، گسترش بازار، ارتقاء بهره‌وری، تکمیل زیرساخت‌های تولید و مدیریت منابع انسانی را از محورهای این برنامه عملیاتی در حوزه رشد تولید معرفی کرد.

دهقانی‌زاده در محور تجهیز منابع و سرمایه‌گذاری در خصوص اجرای ۱۵۱ طرح و پروژه در حوزه فعالیت‌های پیشرو و مزیت‌دار استان یادآور شد: تامین منابع مالی فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری، احصاء و پیاده‌سازی شیوه‌های تامین مالی غیربانکی، تسهیل در سرمایه‌گذاری از طریق صدور و عملیاتی کردن مجوزهای بی‌نام سرمایه‌گذاری، بهره‌برداری از حداقل ۲۰ معدن با ذخیره قطعی ۱۵۰ میلیون تن و توسعه فعالیت‌های اکتشافی حداقل ۱۴۰ معدن با ذخیره ۲۰۰ میلیون تن، اجرای برنامه عملیاتی تحقق درآمدهای مالیاتی استان و استفاده حداکثری از ظرفیت سواحل مکران برای هدایت سرمایه‌گذاران یزدی در فعالیت‌های دارای محدودیت استقرار دراستان از جمله فولاد، پتروشیمی، کاشی و سرامیک از اقداماتی است که برای رشد تولید در استان پیش بینی شده است.

وی بر شکل‌گیری و تقویت تعاونی‌های فراگیر و توسعه و عمران با هدف مردمی کردن اقتصاد و جذب سرمایه های خرد شهروندان تاکید کرد و بهره‌مندی از توانمندی سرمایه گذاران یزدی خارج از استان و کشور با استفاده از تشکل‌های نخبگان مقیم مرکز را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید از ظرفیت منابع حاصل از مسئولیت اجتماعی و مشارکت واحدها، خیرین و نهادهای عمومی غیردولتی در راستای تجهیز منابع و سرمایه گذاری برای تحقق رشد تولید به صورت حداکثری استفاده شود.

این مسئول گسترش بازار را از محورهای اساسی برنامه‌ عملیاتی استان در حوزه رشد تولید دانست و گفت: از برنامه‌های جدی استان در سال ۱۴۰۲ پیگیری ایجاد ۲ پایانه صادراتی محصولات کشاورزی با تاکید بر تولیدات گلخانه‌ای است.

دهقانی زاده در خصوص برنامه استان در حوزه سرمایه انسانی در تحقق رشد تولید نیز اظهار داشت: افزایش بورسیه شغلی دانشجویان در بخش تولید، برگزاری رویدادهای توانمندسازی سرمایه انسانی در بخش دولتی و خصوصی، ارتقای مهارت‌های نرم کارکنان دولت، دانش‌آموزان، کارکنان بخش خصوصی و ایجاد نهادهای مکمل آموزش‌های رسمی از جمله مدرسه اشتغال، هنرستان‌های مهارتی و نهادهای دانشی جوار صنعتی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده استان در این محور است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز