خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد:

۱۷ دستگاه اجرایی استان متقاضی فروش اموال مازاد هستند/ مولدسازی به معنای ثروت‌افزایی و افزایش بهره‌وری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۵۶۷

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد تعداد طرح‌های عمرانی نیمه تمام در استان را ۶۲۰ پروژه شامل ۴۵۰ طرح استانی و ۱۷۰ طرح ملی برشمرد و گفت: ۱۷ دستگاهی اجرایی استان متقاضی فروش اموال مازاد هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمد دهقان با تبیین سیاست دولت در خصوص مولدسازی دارایی‌ها اظهار‌ داشت: منابع مالی دولت محدود و طرح‌های عمرانی نیازمند منابع مالی می‌باشند و دولت برای تامین این منابع، فروش اموال مازاد را در برنامه قرار داده است.

وی با بیان اینکه تمامی اعتبارات حاصل از فروش اموال مازاد برای تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام هزینه می‌شود، افزود: تمامی دستگاه‌ها، سازمان‌ها و واحدهایی که عناوین دولتی و وابسته دولت دارند، مشمول اجرای این طرح هستند و وزارت اقتصاد به عنوان دبیر هیات، مجری شناسایی، واگذاری و فروش و مولد سازی اموال به منظور مدیریت هرچه بهتر پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و قراردادهای مشارکت و سرمایه گذاری است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد، بازار سرمایه، فروش، مشارکت، تهاتر، اجاره، اجرای امانی پروژه، واگذاری حق بهره برداری، توقف طرح‌های فاقد توجیه اقتصادی، توثیق و رهن دارایی‌ها را از روش‌های مولد سازی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه حدود یک درصد عواید حاصل از فروش یا مولدسازی برای انجام تبلیغات و فرهنگ سازی هزینه می‌شود یادآور شد: ۴۸ ملک در برنامه فروش قرار دارد که ۲۵ ملک آن تاکنون فروش رفته و ۶ ملک آن مربوط به سال گذشته است.

دهقان اضافه کرد: دولت سیزدهم تصمیم به مولدسازی برخی از اموال خود گرفته است و می‌خواهد نوعی ثروت آفرینی انجام ‌دهد و با این اقدام، فضاهای خالی و بلااستفاده به بخش‌های تجاری، صنعتی و یا فضای سبز تبدیل می‌شود تا منفعت بیشتری برای مردم داشته باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد با بیان اینکه مولدسازی دارایی‌های دولت به عنوان فروش اموال دولت نیست، تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند مولدسازی فروش اموال دولتی است، درحالی که این دو موضوع تفاوت فاحشی با یکدیگر دارد و مولدسازی در واقع به معنای ثروت‌افزایی و افزایش بهره‌وری دارایی‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز