خبرگزاری کار ایران

در نشست استاندار با جمعی از تشکل های کارگری استان یزد مطرح شد؛

قانون فصل الخطاب تشکل‌های کارگری یزد است/مشکلات کارگران عدم رعایت قانون است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۷۷۲

در نشست تشکل های کارگری استان یزد با استاندار بر موضوع رعایت قانون به عنوان مطالبه کارگران یزدی تاکید و عنوان شد: مشکلات کارگران عدم رعایت قانون است و اگر قانون اجرا شود مشکلات نیز حل می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی؛ استاندار یزد دوشنبه شب در نشست با جمعی از تشکل های کارگری استان یزداظهار داشت: خواسته های تشکل کارگری با تصویب کمیسیون کارگری و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی می شود و در این زمینه قانون فصل الخطاب رابطه کارگر و کارفرما است .

وی با بیان اینکه نباید این رویکرد بوجود آید که کارگر و کارفرما مقابل یکدیگر هستند بلکه این دو گروه باید پشتیبان هم باشند افزود: کارگر نباید متضرر شود و تولید نیز باید استمرار داشته باشد، همه بر این تاکید داریم که قانون باید اجرا شود.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه متولی، پیگیری کننده و وکیل مدافع کارگر در استان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است ادامه داد: اداره کار باید با قدرت از حقوق کارگر دفاع کند و کارگران نیز باید مدافع این اداره باشند.

فاطمی افزود: هیچ مدیری حق ندارد از قانون استنکاف کند و مصوبات کمیسیون کارگری و متن صریح قانون باید اجرایی گردد و اگر گزارش مستندی ارائه شود که یک مدیر بخش خصوصی یا دولتی حرمت کارگر را از بین برده، قطعا با شدت برخورد می شود و هیچکس حق توهین به کارگر را ندارد.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری از کارگران به عنوان ستون فقر ات کشور یاد کردند و در استان نیز با همین رویکرد هر کاری از دست مدیران برآید مضایقه نمی کنند و دولت سیزدهم تمام قد پشتیبان جامعه کارگری و تولید بوده و خواهد بود.

خواسته کارگران اجرای درست قانون و مقررات است

علی محمد دهقانی؛ دبیر اجرایی خانه کارگر یزد نیز در این نشست با انتقاد از بی توجهی به حقوق گارگران گفت: طرح طبقه بندی مشاغل و قرارداد سفید امضاء، تسویه حساب بدون نام و تاریخ و امنیت شغلی برخی از مشکلات جامعه کارگری است.

وی با بیان اینکه این مشکلات در دوره های مختلف وجود داشته و از این دولت انتظار می رود در مورد بازگشت تعدادی از کارگران اخراج شده یکی از کارخانجات یزد نیز اقدام عاجل صورت گیرد افزود: قراردادهای موقت شامل کار مستمر نمی شود اما متاسفانه در واحدهای تولیدی علی رغم اینکه کارگران سابقه بالای سه سال هم دارند هنوز با قرارداد موقت مشغول به کار می شوند و این ظلم در حق کارگر است.

دبیر اجرایی خانه کارگر با انتقاد از اخذ تعهد از نیروی کار مبنی بر دریافت تمامی حقوق و مزایا پیش از پرداخت گفت: متاسفانه این اقدام ظلم به کارگر است و با چنین کارهایی حق و حقوق کارگر را پایمال می کنند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز