خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد:

قوانین باید به نفع کارگران و عامه مردم تفسیر شود/تکریم کارگران در اولویت مدیران باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۷۴۸

استاندار یزد با بیان اینکه تشکل های کارگری امین کارگران هستند گفت: قوانین باید به نفع کارگران و عامه مردم تفسیر شود و نفع کارگران در قوانین دیده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی در نشست با روسای تشکل های کارگری استان یزد اظهار داشت: گزارش های سخت و زیان آوری که در اختیار کارگران قرار نمی گیرد باید یک نسخه از آن در اختیار تشکل ها یا نماینده ای از تشکل ها قرار گیرد تا به شکل مناسب کارگر را مطلع و اقدام لازم صورت گیرد.

وی در خصوص ارتباط بازرسان در واحدهای تولیدی نیز با تاکید بر اینکه این ارتباط باید با کارگران برقرار شود نه با کارفرمایان ادامه داد: همچنین در خصوص رای کمیته مشاغل زیان آور که از سوی تامین اجتماعی اجرایی نمی شود نیز باید هر رایی که تامین اجتماعی اجرایی نمی کند از طریق کمیته مشترک سه جانبه رفع اختلاف شود تا به مرحله اجرا برسد.

استاندار یزد اظهار داشت: به همه مدیران گفته شده و لازم باشد تکرار می کنیم که قانون را به نفع کارگران و مردم باید تفسیر کرد و اگر گره در کار باشد باید به نفع مردم حل شود.

وی ادامه داد: انقلاب را مردم نگه داشته اند و در منافع باید به منافع عمومی نگاه کنیم زیرا میز کار و حق امضای ما به واسطه وجود مردم است لذا تاکید دارم با روحیه انقلابی که در مدیران است و مدیران نیز خود را نوکر مردم می دانند باید به نفع مردم کار کنند.

فاطمی با بیان اینکه هیچ یک از ما بالاتر از پیامبر اسلام نیستیم تصریح کرد: پیامبر اسلام دست کارگر را بوسیدند که نشان از تکریم کارگران است و این نظام که برگرفته از الگوی اسلامی است باید کارگران را تکریم کند لذا این موضوع در اولویت مدیران باشد.

دفاتر پیشخوان که امروز برخی موارد به آن ها سپرده شده است از سوی خانه کارگر و دستگاه های مربوطه آموزش ببینند

وی در خصوص شوراهای کارگری در واحدهای تولید نیز خواستار تشکیل این شوراها بر اساس قانون شد و اظهار داشت: یکی از اتفاقات خوبی که باید رقم بخورد تعامل بین کارگران و کارفرمایان است و باید به سمتی برویم که فضای کسب و کار در این زمینه وضعیت مناسبی داشته باشد.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه این شوراها باید امتیازات و مشوق هایی را برای کارفرما نیز داشته باشد تا کارفرما مشوق حضور و عضویت کارگران باشد افزود: استان یزد در این زمینه با کمبود شورا مواجه است و در حالی که نماینده کارفرما نیز در این شوراهای کارگری عضویت دارد بنابر این با تامین امنیت شغلی کارگران نسبت به شکل گیری این شوراها پیگیری جدی شود.

وی ادامه داد: به تمام کارفرمایان ابلاغ شود که اگر یک کارگر عضو شوراهای کارگری در چارچوب وظایف قانونی با ابزارهای قانونی اظهار نظری داشت و از حق کارگران دفاع کرد اخراج و از کار برکنار نشود.

فاطمی با بیان اینکه برخی موارد و مشکلات مطروحه از جمله همسان سازی حقوق در اختیار استان نیست و مجلس باید در این زمینه ورود کند افزود: مواردی که مشابه این باشد و در اختیار مجلس است را به صورت طرح آماده و ارائه کنید تا با نمایندگان استان در این زمینه اقدام شود که خوشبختانه نمایندگان یزد هنر اجماع سازی را دارند و می توانند در این زمینه موثر باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت موضوع سلامت کارگران در استان یزد ادامه داد: بحث بهداشت و درمان که جای خود دارد و باید مورد توجه باشد اما اینکه بعد از ۳۰ سال کار در جامعه دچار فرسودگی باشد و از ایمنی و بهداشت در محیط کار بی بهره باشد زیبنده نیست.

استاندار یزد تاکید کرد: باید به طور جدی کارفرماها روی سلامت کارگر هزینه کنند و بر اساس مسئولیت های اجتماعی کار کنند که هم به نفع خودشان و هم به نفع جامعه است تا کارگر پس از بازنشستگی به دنبال درمان خود نباشد بلکه با سلامت بازنشست شود.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز