خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا عنوان شد؛

استان یزد همچنان در مسیر توسعه اشتباه قرار دارد/ نگران آینده یزد هستم

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۲۳۸

رئیس کمیته اقتصادی شانا با انتقاد از اینکه توسعه استان یزد همچنان در مسیر قبلی و اشتباه ادامه دارد، گفت: ترسیم مسیر توسعه یزد با بهره گیری از ظرفیت نخبگان اقتصادی در مسیر درست قرار می گیرد.

محمدرضا صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از یزد با بیان اینکه باید در فعالیت های اقتصادی استان حفظ منافع استان و نفع مردم را در نظر داشت و یزد ظرفیت های زیادی دارد و می شود کارهای مختلفی را انجام داد، عنوان کرد: نباید سرمایه های استان برای عده خاصی باشد بلکه باید جمعیت بزرگی از مردم استان و حتی جمعیتی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه سازماندهی نخبگان اقتصادی را در این کمیته دنبال می کنیم افزود: شانا باید جمعیت انبوه را پای کار بیاورد و در خصوص مسائل اقتصادی کشور هم اظهار نظر داشته باشد.

صادقی سیاست توسعه استان در گذشته را بدون نقشه راه و اشتباه ارزیابی کرد و گفت: نقشه راه توسعه برای آینده استان یزد مطلوب ترسیم نشده و متاسفانه طرح هایی به تصویب رسیده که مشکلات عدیده ای را امروز برای استان در بخش های مختلف به وجود آورده است.

وی با ابراز تاسف از عدم توجه به ایجاد صنایع تکمیلی و دانش بنیان در استان یزد طی سال های گذشته، اضافه کرد: اقلیم جغرافیایی استان یزد شرایط خاص خود را می طلبد و بدون توجه به این مسئله، متاسفانه در مسیر قبلی توسعه که اشتباه است در حال پیش روی است.

صادقی ادامه داد: تا وقتی سیاست گذاری درستی به سمت توسعه نداشته باشیم و مبنای سرمایه گذاری را بدون مطالعه و کار پژوهشی و بدون در نظر گرفتن شاخص ها، پارامترها و ویژگی های جغرافیایی قرار دهیم، دچار مشکل خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه در استان با دو مشکل مهاجرپذیری کارگران ساده با فرهنگ های مختلف و مهاجرفرستی نخبگان و دانش آموختگان دانشگاهی مواجه هستیم تصریح کرد: در بخش اول ظرفیت استان تکمیل است ولی برای حفظ نخبگان باید اولویت خود را بر راه اندازی شرکت های دانش بنیان و صنایع پاک قرار دهیم.

رئیس کمیته اقتصادی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با ابراز نگرانی از وضعیت آینده استان یزد ادامه داد: یزد پیشینه و گذشته ارزشمند و معتبری دارد که با این وضعیت توسعه و مهاجرپذیری که دیده می شود آینده یزد نگران کننده است و مشخص نیست چه اتفاقی رخ دهد.

وی  افزود: متاسفانه تیم اقتصادی استان فعالیت موثری ندارد و ناامیدی مردم از دولت را رقم می زند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز