خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد مطرح کرد؛

ضرورت آمادگی در برابر آتش سوزی‌های احتمالی در مراتع استان در فصل تابستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۵۰۰

استاندار یزد به افزایش احتمال آتش سوزی در مراتع در فصل تابستان اشاره و بر برگزاری مانورهای آمادگی در برابر آتش سوزی در مراتع و نیز ارائه آموزش های لازم به جوامع محلی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان یزد اظهار داشت: در شهرستان‌های در معرض خطر آتش سوزی، جلساتی با حضور دستگاه‌های مرتبط، مجموعه سپاه، بسیج و جوامع محلی برگزار و برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم جهت مدیریت حوادث احتمالی انجام شود.

وی اضافه کرد: در زمان های وقوع آتش سوزی باید از ظرفیت و ادوات لجستیکی تمامی دستگاه‌ها و نهادها در راستای مدیریت هر چه بهتر بحران پیش آمده استفاده شود.

 استاندار یزد در ادامه، بر برگزاری مانورهای آمادگی در برابر آتش سوزی در مراتع و نیز ارائه آموزش های لازم به جوامع محلی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه قصور مدیریتی دستگاه ها و افراد در امر حفاظت از مراتع جنگل ها پذیرفتنی نیست، خاطرنشان کرد: مصوبات جلسات ستاد مدیریت بحران استان لازم الاجراست و هرگونه قصور و اهمال دستگاه ها در این امر، به عنوان ترک فعل محسوب می‌شود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به تغییر الگوی زمانی و مکانی بارش ها و ضرورت ورود جدی به مباحث مربوط به این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: طرح مطالعاتی تهیه شده در این حوزه لازم الاجراست و باید به عنوان مبنای پیگیری، اجرا و نظارت ها قرار گیرد.

وی در پایان به مباحث مربوط به قانون امهال تسهیلات مربوط به خسارت های حوزه کشاورزی اشاره و تصریح کرد: در این راستا باید بانک اطلاعاتی مشمولین طرح تهیه شود تا به محض ابلاغ آیین نامه مربوطه از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز