خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد خبر داد؛

ثبت بیش از ۱۸۰ مورد فوتی تصادفات در یزد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۴۶۸

استاندار یزد با اشاره به تدوین بسته فرهنگی و آموزشی در حوزه مسائل ترافیکی و رانندگی برای کاهش تصادفات در استان گفت: ۱۸۶ مورد فوتی ناشی از تصادفات در ۶ ماهه اول امسال بسیار زیاد است و کاهش آمار فوتی‌ها باید با حساسیت ویژه دنبال شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی در نشست شورای ترافیک و کاهش تصادفات با موضوع بررسی نقاط حادثه خیز با انتقاد از آمار بالای فوتی های ناشی از تصادفات اظهار داشت: فوت حتی یک نفر در سانحه های رانندگی زیاد و دردناک است و ضمن داغدار کردن چندین خانواده، خانواده فرد را درگیر مسائل و مشکلات متعدد دیگری می کند.

وی افزود: این موضوع باید با حساسیت ویژه و بصورت جدی مدیریت شود، چراکه پیگیری و مدیریت مناسب منجر به نجات جان انسان‌ها می‌شود.

استاندار بر تشکیل منظم نشست‌های شورای راهبری ترافیک و کاهش تصادفات تاکید کرد و گفت: فعالیت موثر و آگاهانه این شورا بسیار اثرگذار است.

فاطمی با اشاره به مشکلات موجود در خصوص نبود دوربین کافی، کمبود اعتبارات لازم و وجود قوانین سخت گیرانه بر فرهنگ سازی موضوع ترافیک، رانندگی و حمل و نقل تاکید کرد.

استانداربه نقش نهاد‌ها و سازمان هایی، چون آموزش و پرورش، صداوسیما، فرهنگ و ارشاد، روحانیون و ائمه جمعه در این خصوص اشاره کرد و گفت: راهبردی‌ترین اقدام در این خصوص، اقدامات فرهنگی است و همه دستگاه‌های مرتبط باید بسته‌های فرهنگی آموزشی مناسب در این خصوص تهیه و با کار با کیفیت و پرمحتوا فعالیت کنند.

فاطمی گفت: موضوع استاندارد‌های سخت گیرانه در این خصوص را در سفر رئیس جمهور به استان مطرح و پیگیری می‌کنیم.

برجسته سازی موضوع ترافیک و تخصیص اعتبارات لازم در کمیته تطبیق، ارائه آمار‌های مناسب و تحلیل واقعی، ارسال پیامک با محتوای تذکر نقاط حادثه خیز در ورودی‌های شهر، افزایش حضور پررنگ پلیس در محور‌های حادثه خیز در اعیاد با همکاری نیرو‌های بسیج و مردمی، پخش فیلم‌های آموزشی و فرهنگ سازی از دیگر موضوعاتی بود که استاندار بر آن‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز