خبرگزاری کار ایران

آغاز برداشت توت از ۲۸ هکتار توتستان آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۷۲۴

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت توت از ۲۸ هکتار توتستان‌های استان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، وحدت جعفری  با اشاره به اینکه ۲۸ هکتار توتستان در آذربایجان غربی وجود دارد، تصریح کرد: باغ های توت استان عمدتا در شهرستان های ارومیه به مساحت ۱۸ هکتار و در خوی به مساحت ۷ هکتار هستند و در سایر شهرستان ها نیز به صورت حاشیه کاری و پراکنده واقع شده است.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود  ۱۷۵ هزار تن توت از توتستان های استان برداشت شود.

جعفری با بیان اینکه توت یکی از میوه‌هایی است که از قدیم الایام با سنت‌های دیرینه مردم استان عجین شده است، اظهار کرد: بخشی از توت درختی استان به صورت تازه خوری مصرف می‌شود و مابقی نیز به صورت خشک شده مصرف می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: از گذشته نه چندان دور این میوه به صورت خشک در سبد خشکبار مردم استان بوده و همراه بسیاری از بیماران دارای دیابت در کنار چای از این میوه استفاده کرده‌اند. 

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه  در حال حاضر ۳ توتستان در سطح شهر ارومیه وجود دارد، یاد آور شد: علت کاهش تعداد باغات در داخل شهر، تغییر کاربری  توتستان های داخل شهر به واحدهای مسکونی است.

وی ادامه داد: توت سفید، توت قرمز و شاه توت از انواع توت های درختی موجود در استان است که در این میان توت خوی به علت دانه درشت بودن و داشتن قند بالا در بازار از مشتریان خاصی برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز