خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبر داد؛

بازگشت اراضی کشاورزی و باغی سلسله به چرخه تولید

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۴۶۲

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلسله گفت: ۵ مورد تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت یک هزار و ۵۰ مترمربع درسه روز گذشته قلع و قمع و به حالت اول اعاده وضع شده است.

به گزارش ایلنا، حقی منصوری در جمع خبرنگاران با اشاره به ممنوعیت هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی، اظهار داشت: از این ۵ مورد اجرای قلع و قمع ۴ مورد مربوط به تبصره ۲ ماده ۱۰ به مساحت ۹۶۰ متر مربع شامل دیوار کشی و خانه باغ، پرورش ماهی، بنای نیمه کاره ، پی ریزی غیر مجاز و یک مورد ساختمان ویلایی غیر مجاز است.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله عنوان کرد: بخشی نیز مربوط به اجرای ماده سه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی به مساحت ۶۰ مترمربع بوده است که با حضور فرمانده و پرسنل نیروی انتظامی، نماینده دادستان، و روئسای ادارات کارگروه حفاظت آب و خاک شهرستان و سایر عوامل مرتبط سلسله تخریب شدند.

وی ادامه داد: برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان در سال جاری تشدید شده و گشت‌های حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی به طور مستمر در حال رصد هرگونه فعالیت غیرمجاز در اراضی هستند.

منصوری با بیان اینکه حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی تضمین کننده امنیت غذایی، توسعه روستایی، وایجاد اشتغال می‌شود، تاکید کرد: با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی طبق قانون حفظ کاربری اراضی برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

وی تصریح کرد: از تمام بهره برداران بخش کشاورزی، شوراها و دهیاران روستاها نیز درخواست می‌کنیم تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اراضی کشاورزی مراتب را به سامانه ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلسله بیان کرد: حفظ کاربری اراضی کشاورزی موجب جلوگیری از خرد شدن زمین ها شده و بهره برداری مناسب از عرصه های کشاورزی را فراهم می کند.

وی تاکید کرد: این مدیریت برای اجرای احکام قلع و قمع در راستای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با کسی تعارف نداشته و جدی است.

رئیس اداره امور اراضی سلسله نیز گفت: مهمترین رسالت ما صیانت ازاراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری و تخریب اراضی کشاورزی است.

امیری بیان کرد: از تمامی بهره برداران بخش کشاورزی درخواست همکاری و تعامل سازنده با متولیان امر در حفاظت از منابع خدادادی که همان زمینهای کشاورزی است داریم.

وی اظهار کرد: بنای این مجموعه بر این است که با اجرای احکام قضایی تمامی ویلا ها و ساختمان های لاکچری شهرستان تخریب و به چرخه تولید کشاورزی باز گرداننده شوند.

امیری گفت: جلوگیری از تخریب اراضی یکی از مهمترین اولویت‌های کاری ما است افزود: طی سه ماه گذشته ۱۵ فقره اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ وهمچنین اجرای احکام قضایی توسط این مدیریت با همکاری دادستانی و عوامل انتظامی و اعضای کارگروه حفظ اب وخاک اجرایی شده که حدود ۲۱۰۰ متربع مربع آزاد سازی انجام گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز