خبرگزاری کار ایران

یک مسئول حوزه کشاورزی خبر داد؛

شناسایی ۱۶۸ فقره تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۴۸۵

رئیس امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۱۶۸ فقره تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی اعم از باغی و زراعی در پی گشت‌های نوروزی یگان حفاظت این دستگاه مورد شناسایی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی رحمان دوست با اعلام این خبر افزود: ۵۳ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز مورد شناسایی قرار گرفته مطابق با تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی قلع و قمع و تخریب شدند.

رئیس امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: با قلع و قمع بناهای غیرمجاز ایجاد شده در این اراضی حدود نیم هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین آزادسازی و به وضعیت اولیه بازگشت.

رحمان دوست اظهار کرد: به سایر مالکانی که در اراضی آنها تغییر کاربری غیرمجاز مشاهده شده نیز با نصب پلاکارد برای تخریب بنا و بازگشت زمین به وضعیت اولیه اخطار داده شد.

رئیس امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین یادآور شد: بناهای غیرمجاز ایجاد شده در اراضی کشاورزی یاد شده شامل ساخت بنا و اتاقک، دیوار کشی، فنس کشی، دپوی مصالح ساختمانی و استقرار کانکس بودند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی مراتب را برای رسیدگی به سامانه 131 اطلاع دهند.

رئیس امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: در ایام نوروز هفت تیم گشت از ماموران یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی قزوین برای برخورد با تغییر غیرمجاز کاربری زمین های باغی و زراعی در مناطق مختلف استان گشت زنی می کنند.

این مسئول با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری در زمین های کشاورزی باید با دریافت مجوز از مراجع قانونی به انجام برسد، خاطرنشان کرد: براساس قانون تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی جرم تلقی شده و با متخلفان برخورد می شود.

رحمان دوست در ادامه از دهیاران خواست به عنوان نمایندگان دولت در روستاها تا در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مراتب را به نمایندگی های جهاد کشاورزی یا امور اراضی استان قزوین گزارش دهند.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز