خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

جریمه ۲۱ میلیارد ریالی نانوایان خراسان رضوی/ کم فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد در صدر تخلفات

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۶۶۱

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد گفت: تاکنون ۶۷ پرونده تخلف از نانوایی‌ها به ارزش بیش از ۲۱ میلیارد ریال تشکیل شده است و بیشترین تخلف نانوایان، مربوط به کم فروشی در وزن چانه‌ها و عرضه خارج از شبکه است.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی اکبر نصری با بیان مطلوبیت عملکرد دستگاه نانینو در نانوایی ها اظهارکرد: دستگاه نانینو در واحد های صنفی جهت کارکرد نانوایان نسبت به عرضه آرد و تخلفات تعبیه شده است و نانوایان، براساس میزان سهمیه آردی که میگیرند تعداد پخت نان آنهامعین می شود و هر ده روز مجددا سهمیه های آرد شارژ می شود، بطوریکه در یک ماه سه دفعه میزان سهمیه آرد نانوایان شارژ می شود.

وی با بیان اینکه در استان ۲۰۰ نانوایی، دستگاه نانینو را نصب کرده اند افزود: از طریق دستگاه نانینو، پخت نان از لحاظ کم فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد و گران فروشی کاملا مشخص می‌شود، نانوا باید فقط سهمیه ۱۰ روز خود را پخت انجام دهد و چنانچه برای روز‌های دیگر ذخیره کند این سهمیه می سوزد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد گفت: تاکنون ۶۷ پرونده تخلف از نانوایی‌ها به ارزش  بیش از ۲۱ میلیارد ریال تشکیل شده است، بیشترین تخلف نانوایان، مربوط به کم فروشی در وزن چانه‌ها و عرضه خارج از شبکه است.

نصری بیان کرد: نانوایان حق فروش نان بدون کارت بانکی را ندارند و برای کسانی که کارت بانکی در اختیار ندارند یک کارت خرید نان به نانوایان داده می‌شود که از طریق آن فروش نان انجام شود، سهمیه تخصیصی به نانوایی‌های استان براساس تراکنش‌های آنان در سامانه نانینو (سامانه نظارت بر عرضه هوشمند نان) انجام می‌شود و سهمیه آرد نانوایانی که در این بستر فعالیت نمی‌کنند، قطع می‌شود.

وی افزود: بازرسی و نظارت بر این طرح از طریق سیستم هوشمند مدیریت آرد و نان و بازرسی حضوری و گزارش مردمی انجام خواهد شد و مردم در صورت مشاهد تخلفات نانوایان به سامانه ۱۲۴ و یا به واحد بازرسی مدیریت‌های جهادکشاورزی یا تعزیرات و یا اتحادیه نانوایان و اتاق اصناف مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز