خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان:

یک میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال در همدان در حال تولید است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۷۹۳

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال برای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان در حال تولید است، گفت: سهم استان همدان در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، تولید سالانه سه میلیون و ۲۸۰ هزار اصله نهال است.

به گزارش ایلنا از همدان، اسفندیار خزایی با اشاره به اینکه در استان همدان کاشت سه میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال هدفگذاری شده است، اظهار کرد: در حال حاضر یک نهالستان دولتی در شهرستان ملایر وجود دارد که از تمام ظرفیت این نهالستان برای کاشت درخت استفاده شده و یک میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال در این نهالستان تولید شده اما با توجه به اینکه اولویت اصلی ما تولید نهال است، علاوه بر کشت نهال در نهالستان دولتی، تلاش شده از مسئولیت اجتماعی کارخانجات، معادن و ادارات استفاده شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان تصریح کرد: برای هر شهرستان ۲۰۰ هزار اصله نهال درنظر گرفته شده است که هدفگذاری ۱۰ شهرستان دو میلیون اصله نهال بوده که امیدواریم بتوانیم به هدف برسیم.

خزایی با اشاره به اینکه تاکنون سه میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال در استان همدان با همکاری بخش خصوصی و دولتی تولید شده است، افزود: گونه‌های کشت شده از گونه‌هایی است که کمیته فنی و علمی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مشخص کرده به طوریکه گونه‌های صنوبر، فضای سبز و جنگلی و شبه جنگلی در این طرح تولید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه طرحی به نام «هر خانه، یک نهالستان» در حال پیگیری است، یادآور شد: کیسه‌های پلاستیکی، بذر و آموزش های لازم به مردم داده می‌شود تا مردم به ویژه در روستاها نهال تولید کنند.

وی با تأکید بر اینکه قرار نیست مراتع تبدیل به جنگل شوند، خاطرنشان کرد: قرار است گونه‌های مشخص شده در محل هایی که کمیته فنی برای کاشت مشخص کرده، کاشته شود به‌طوریکه در سه بخش سایت‌های جنگلی به منظور توسعه و افزایش پوشش جنگل‌ها، فضای سبز با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و به صورت مشارکتی در مزارع کشاورزان کاشته خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز