خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان خبر داد:

مهار سیلاب در همدان با ۲۴ هزار سازه / اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۴۰ حوزه آبخیز استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۹۹۳

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه ۲۴ هزار سازه بزرگ و کوچک آبخیزداری در استان همدان برای مهار سیلاب‌ها و حفظ آب و خاک وجود دارد، از اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، اسفندیارخزائی اظهار کرد: برای جلوگیری از سیلاب، بالا بردن نفوذ آب در خاک و افزایش پوشش گیاهی در مراتع اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۴۰ حوزه آبخیز استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری ۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های استان را دربر می‌گیرد، ادامه داد: امسال طرح‌های آبخیزداری در اراضی ملی استان با اجرای بندهای ملاتی، خشکه چین و گابیونی اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ادامه داد: با اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان ۲۵ میلیون مترمکعب آب پشت بندها ذخیره و با تأخیر جذب زمین شد که نقش مؤثری در حفظ دو منبع پایه آب و خاک استان دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری استان اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه پیشرفت خوبی نیز در اجرای این طرح ها در استان صورت گرفت است.

خزائی یادآور شد: بندهای رسوب گیر و کنترل رسوب، عملیات بیولوژیکی و عملیات حفاظتی با هدف کنترل سیل و فرسایش، رسوب و افزایش تولید علوفه در تمامی شهرستان‌های استان همدان اجرا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز