خبرگزاری کار ایران

پدر پیوند کبد خاورمیانه در جمع دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد:

وطن پرست باشید / باسوادی بدون وطن پرستی به درد نمی خورد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۹۴۲

پدر پیوند کبد خاورمیانه در جمع دانش آموز نخبه عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که درس خواندن زمانی به درد می خورد که وطن پرست بود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، پروفسور سیدعلی ملک حسینی در جمع تعدادی از دانش آموز نخبه عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد در بیمارستان پیوند ابوعلی سینا  شیراز گفت: باید در ایران بمانید و برای ایران کار کنید و امیدوارم که هم با سواد شوید و هم وطن پرست، چرا که آبادانی یک منطقه وظیفه انسان هایی است که در آن منطقه حضور دارند چون اگر شما باسواد باشید ولی وطن پرستی در آن نباشد بدرد نمی خورد.

وی افزود: باید هدف دار باشید، درس بخوانید و به معلمان خود احترام بگذارید و هیچوقت فکر نکنید که محرومیت مانع رسیدن شما به هدف است.

ملک حسینی با اشاره به شیوه فهم مطالب، بیان داشت: برخی موقع افرادی می‌بینیم که حافظ قرآن هستند وحتی صفحه سمت چپ و راست را می‌دانند ولی مهم تر از حفظ، درک مفاهیم قرآنی است که هر انسانی در زندگی می‌تواند از آن بهره بگیرد.

این استاد دانشگاه شیراز گفت: اگر می خواهید به هدفتان برسید باید هدف گذاری کنید تا به آرزوهایتان برسید و در مسیر رسیدن به آرزوها خیلی شکست وجود دارد و نباید اینطور فکر کنید که ما با طی کردن یک جاده صاف به اینجا رسیده ایم بلکه پر از سختی های مختلف بوده است.

ملک حسینی افزود: شکست یکی از بزرگترین عوامل پیروزی است که در این زمینه یکی از بزرگان حوزه پیوند کبد گفته است: شاخه های شاداب پیروزی همیشه بر کُنده سوخته درختان شسکت خورده بوجود می آید.

وی با بیان اینکه شکست همیشه هست، یادآورشد: برای کسانی که می‌خواهند به هدف نهایی برسند باید رضای خداوند را مَد نظر قرار بدهند و انسانیت در رفتار با مادر، پدر، معلم و سایرین، الگو قرار داد.

پدر پیوند کبد خاورمیانه با اشاره به شیوه کار کردن برای موفقیت، تصریح کرد: در انجام کارها نباید اهل جنجال سازی و ریاکاری بود همانطور که سعدی خوش سخن می فرماید: عمل بیار و علم بر مکن که مردان را _ رهی سلیم‌تر از کوی بی‌نشانی نیست.

وی افزود: بزرگی شما به علم، حکمت و معرفتتان است و اینجا یک نمونه خوبی است برای بیان اینکه " خواستن، توانستن است" و دوم اینکه یکی از عوامل پیشرفت انسان ها " کار تیمی" است؛ هیچ انسانی به تنهایی نمی تواند موفق شود و تاریخ موفقیت ها را که مشاهده می کنیم با این موضوع روبرمی شویم که چند نسل کاری را انجام می دهند و بالاخره یک نفر اتمام می بخشد در حالی که درواقعیت یک کار تیمی پشت قضیه بوده است.

پدر پیوند کبد ایران گفت: یکی از کارهایی که شما باید انجام بدهید حفظ محیط زیست استان کهگیلویه وبویراحمد است و در رشته‌هایی تحصیل کنید که محیط زیست را حفظ کند چرا که اگر محیط زیست از بین رفت دیگر چیزی نخواهد ماند.

ملک حسینی افزود: ما در شرایط سختی زندگی می کردیم وحتی طوری بود که هر فصلی یک لباس می پوشیدیم ولی هم معلم ها خوب بودند و هم کتاب ها قوی تر بودند

وی در پایان با اشاره به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم این استان همچون دُر درخشانی در خطه جنوب هستند که همه ظرفیت های مختلف را دارا هستند و باید قدر آن را بدانیم.

به گزارش ایلنا از یاسوج، تعداد 30 نفر از نخبگان دانش‌آموزی عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد از بیمارستان پیوند ابوعلی سینا شهر شیراز به عنوان بزرگ‌ترین مرکز پیوند در جهان از نظر تعداد پیوند در سال و توان علمی بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز